Jak poinformowały Tramwaje Warszawskie, dwanaście firm złożyło wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu na budowę kolejnego odcinka tramwaju na Tarchomin - od Trasy Mostu Północnego do Mehoffera. Jeśli oczywiście decyzja środowiskowa utrzyma się w mocy.
Termin składania wniosków o udział w postępowaniu upłynął wczoraj (16 września). Wnioski złożyły konsorcja i firmy:
- SKANSKA S.A. (Polska) i SKANSKA a.s.( Czechy)
- BUDIMEX S.A. (Polska) i FERROVIAL AGROMAN S.A (Hiszpania)
- Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PEBEKA S.A (Polska), TOR - KAR - SSON Sp. z o. o. Spółka Komandytowa (Polska) i Przedsiębiorstwo TOR - KAR - SSON Zbigniew Kargul (Polska)
- TORPOL S.A. (Polska)
- Trakcja S.A. (Polska) i Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. (Polska)
- Porr (Polska) S.A.(Polska) i Porr Bau GmbH (Austria)
- ZUE S.A. (Polska)
- Obrascón Huarte Lain S.A. (Hiszpania) i OHL ŽS a.s. (Czechy)
- Strabag Rail Polska Sp. z o. o. (Polska), Strabag Sp. z o. o. (Polska), Strabag Rail GmbH (Niemcy) i VIAMONT DSP a.s. (Czechy)
- Balzola Polska Sp. z o. o. (Polska) i Construcciones y Promociones Balzola, Sociedad Anonima, Av (Hiszpania)
- Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych POL - AQUA S.A. (Polska), DRAGADOS S.A., Av. (Hiszpania), ELECTREN S.A., Av. (Hiszpania) i Vias y Construcciones S.A. (Hiszpania)
- Aldesa Constucciones S.A., (Hiszpania) i Aldesa Constucciones Polska Sp. z o. o., (Polska)
Teraz Tramwaje Warszawskie będą sprawdzać ważność złożonych wniosków.
Wykonawca będzie odpowiedzialny za wybudowanie ponad 2-kilometrowego odcinka trasy (ok. 4500 m torów pojedynczego) od Trasy Mostu Północnego do pętli Mehoffera przy ul. Światowida. Zamówienie obejmuje także usunięcie kolizji z instalacjami podziemnymi, wykonanie niezbędnej infrastruktury drogowej i podstacji trakcyjnej. Wyłoniona firma będzie miała 10 miesięcy na wykonanie prac. Szacunkowy koszt zamówienia wynosi 70 mln zł (bez zamówień uzupełniających, których wartość oszacowano na 18 mln złotych).
Niepewna jest jeszcze sytuacja z decyzją środowiskową. Zarząd Transportu Miejskiego w maju po długich staraniach otrzymał nowy dokument. Jednak pod koniec czerwca do Samorządowego Kolegium Odwoławczego (SKO) wpłynęło odwołanie, które złożyły stowarzyszenia ekologiczne Zielone Mazowsze i Światowid oraz jedna ze wspólnot mieszkaniowych. - Odwołanie jest rozpatrywane przez SKO, jest jeszcze więc chwila niepewności. Jeżeli SKO utrzyma decyzję, to dla inwestora bardzo dobrze, będzie mógł przejść do etapu realizacji. W innym razie miasto nie otrzyma zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Aby ją uzyskać, wszystkie złożone dokumenty muszą zachować ważność - mówi Wojciech Tumasz, białołęcki radny i członek Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM. Jak obstawia, sprawa powinna wyjaśnić się do połowy przyszłego tygodnia.