Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa. Europa Express City zaskarża przetarg ZTM

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Warszawa. Europa Express City zaskarża przetarg ZTM
fot. Martyn Janduła
Krajowa Izba Odwoławcza rozstrzygnie, czy warszawski Zarząd Transportu Miejskiego zgodnie z prawem sformułował przepisy dotyczące wymogu doświadczenia w ogłoszonym w grudniu przetargu na przewozy 25 krótkimi i 25 standardowej długości autobusami. Warunki postępowania zaskarżył przewoźnik Europa Express City, który nie spełnia kryteriów.

EEC wniósł odwołanie tuż przed końcem roku. Chodzi o wymóg posiadania przez oferenta, lub oferentów występujących w konsorcjum doświadczenia w postaci zrealizowania w ciągu trzech lat przewozów o wielkości minimum 1,5 mln wozokilometrów. Tę liczbę należało zrealizować w ciągu jednego roku, ale za to można było to zrobić w kilku umowach, maksymalnie trzech. Warszawski przetarg dotyczy 34 mln wozokilometrów, które mają zostać zrealizowane od nie wcześniej niż 1 września tego roku do końca 2026 r.

EEC zarzuca ZTM–owi trzy naruszenia przepisów. Po pierwsze konieczność spełnienia kryterium doświadczenia w pełnej wielkości przynajmniej przez jednego członka konsorcjum, zamiast dopuszczenia sumy zrealizowanych przez nich przewozów. Tymczasem, wg przewoźnika, to wystarczy by udowodnić, że działający wspólnie oferenci mogą sprostać zadaniu.

Po drugie, zaliczanie do wspomnianego wymogu tylko przewozów realizowanych w ramach komunikacji miejskiej, a nie komunikacji zastępczej, która od tej pierwszej właściwie niczym się nie różni – jest wykonywana na tym samym terenie, takimi samymi pojazdami, z takimi samymi wymogami jakości (EEC współpracowało lub współpracuje na tej zasadzie m.in. z Kolejami Mazowieckimi czy Kolejami Wielkopolskimi).

Wreszcie po trzecie, wielkość wymaganego doświadczenia. EEC zaznacza, że 1,5 mln wozokilometrów to więcej niż ZTM zwykle żąda w przetargach, czyli 1–1,2 mln wozokilometrów. Taką wielkością EEC może się pochwalić.

Odwołanie przewoźnika może nieco wydłużyć postępowanie przetargowe. W Warszawie zakładają, że nowy przewoźnik będzie mógł objąć wyznaczone mu linie 1 września tego roku.

Przetarg jest o tyle ciekawy, że ogłoszono go już po deklaracji warszawskich Miejskich Zakładów Autobusowych, że przez najbliższe lata będą kupować wyłącznie autobusy elektryczne, lub napędzane CNG. Postępowanie dotyczy kontraktu dla przewoźnika prywatnego, a nie „miejskiego”, ale i w tym wypadku ZTM zawarł wątek ekologiczny. W części dotyczącej autobusów 12–metrowych premiowany będzie właśnie napęd gazowy. W przypadku pojazdów MIDI takiego wymogu nie zawarto. W ZTM–ie tłumaczono, że trudno znaleźć autobusy tej długości w takiej technologii.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Przestrzeń

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Witold Urbanowicz 28 sierpnia 2023

Warszawska komunikacja wraca z wakacji

Komunikacja

Warszawska komunikacja wraca z wakacji

inf. pras. UM Warszawa 28 sierpnia 2023

Warszawa: ZTM zagęszcza komunikację zastępczą na Woli i Jelonkach

Przestrzeń

Zobacz również:

Europa Express City gotowa do zastępczej komunikacji za KM i KW

Komunikacja

Europa Express City gotowa do zastępczej komunikacji za KM i KW

Martyn Janduła 07 czerwca 2017

Dlaczego po Warszawie jeżdżą dwa MAZ-y i jeden VDL?

Prawo & Finanse

Warszawa. Kiedy Europa Express City zacznie wozić pasażerów?

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Przestrzeń

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Witold Urbanowicz 28 sierpnia 2023

Warszawska komunikacja wraca z wakacji

Komunikacja

Warszawska komunikacja wraca z wakacji

inf. pras. UM Warszawa 28 sierpnia 2023

Warszawa: ZTM zagęszcza komunikację zastępczą na Woli i Jelonkach

Przestrzeń

Zobacz również:

Europa Express City gotowa do zastępczej komunikacji za KM i KW

Komunikacja

Europa Express City gotowa do zastępczej komunikacji za KM i KW

Martyn Janduła 07 czerwca 2017

Dlaczego po Warszawie jeżdżą dwa MAZ-y i jeden VDL?

Prawo & Finanse

Warszawa. Kiedy Europa Express City zacznie wozić pasażerów?

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5