Do końca września miał być gotowy nowy peron nr 5 (de facto czwarty), zlokalizowany po północnej stronie stacji Warszawa Gdańska. Terminu nie udało się dotrzymać, gdyż PKP PLK w trakcie prac postanowiły go… wydłużyć. Nowy, dłuższy peron nie osiągnie jednak jeszcze docelowej długości – obiekt zostanie ponownie wydłużony w trakcie planowanej budowy drugiego tunelu pod stacją.
Na początku sierpnia PKP PLK podpisały umowę z Trakcją – spółką z grupy kapitałowej PKP PLK – na budowę dodatkowego peron nr 5 (to de facto czwarty peron, gdyż na stacji nie ma peronu nr 1), zaplanowanego po północnej stronie stacji, od strony ul. Indrzejczyka. Zarządca infrastruktury kolejowej
zapowiadał, że peron o długości min. 200 m i szerokości pięciu metrów będzie gotowy do końca września.
Prace jednak wciąż trwają. – Zwiększony został zakres prac w pierwszym etapie. Nowy peron będzie dłuższy niż zakładano w sierpniu po rozpoczęciu prac. Stwierdzono, że już w pierwszym etapie inwestycji, można wybudować 250-metrową konstrukcję, a nie jak wcześniej zakładano 200-metrową. 250-metrowy peron to korzystniejsze planowanie postojów na stacji, w tym zatrzymywanie się dłuższych pociągów dalekobieżnych. – wyjaśnia Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK. Jak wylicza, na peronie znajdą się wiaty, zaplanowano cztery dojścia.
Nowy termin to druga połowa października. – Gotowa jest już konstrukcja peronu, na całej długości zostały ułożone płyty krawędziowe – wylicza Jakubowski.
Długość 250 m nie jest jednak docelowa. Niedawno PKP PLK
ogłosiły przetarg na projekt i budowę drugiego, zachodniego przejścia pod torami, które ma rozładować ruch na stacji Warszawa Gdańska. Peron zostanie wydłużony do 300 m – z połączeniem z kładką do ul. Felińskiego oraz nowym tunelem. Dodatkowo dwie nowe wiaty zostaną rozebrane, w zamian powstanie dłuższe zadaszenie sektorowe.