PKP PLK otworzyły oferty na rozbudowę stacji Warszawa Gdańska w ramach przygotowań do zwiększonego ruchu na czas remontu linii średnicowych. Po ograniczeniu zakresu i rezygnacji z budowy dodatkowego tunelu pieszego złożone oferty są zbliżone do oczekiwań finansowych zarządcy infrastruktury.
Przedmiotem trzeciego już przetargu jest zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach dostosowania Warszawy Gdańskiej do obsługi zwiększonego ruchu pasażerskiego w ramach przygotowań do remontu podmiejskiej i dalekobieżnej linii średnicowej w Warszawie. Po dwóch nieudanych postępowaniach PKP PLK zmieniły i ograniczyły zakres prac.
Wcześniej planowane były dwie kładki po zachodniej i wschodniej stronie stacji oraz dodatkowy tunel po zachodniej stronie. Teraz zarządca infrastruktury z tunelu zrezygnował.
Jedna z dalej planowanych kładek po powstać po zachodniej stronie stacji. Umożliwi ona dojście do ul. Kłopot. Druga kładka jest planowana po wschodniej stronie – służyć będzie jako łącznik między peronem a wiaduktem w ciągu Andersa i Mickiewicza. Ponadto istniejący tunel dla pieszych zostanie przebudowany – na każdy peron prowadzić będą dwa ciągi schodów ruchomych.
W poniedziałek 1 lipca minął termin składania ofert. Teraz PKP PLK mogą mówić o szczęściu: oferty nie odbiegają tak bardzo od oczekiwań zamawiającego. Budżet określony został na 77,79 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyło Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty, które zaproponowało kwotę 77,54 mln zł brutto i 13 miesięcy realizacji. Niewiele drożej wypada spółka Sarinż (wcześniej Serso), która jest gotowa wykonać prace za 78,96 mln zł brutto w ciągu 12 miesięcy. Najdrożej wypada Intop Warszawa, który proponuje 86,1 mln zł brutto i 14 miesięczny okres realizacji. O wyborze zdecydują cena (80%) oraz termin realizacji (20%). W tej sytuacji, jeśli wszystkie oferty są ważne, największe szanse na zwycięstwo ma firma Mosty.
Umowa z wykonawcą ma być podpisana w tym roku, co umożliwi rozpoczęcie prac w I kwartale 2020 r. Zgodnie z niedawno podawanym przez PKP PLK harmonogramem przebudowa linii średnicowych
jest planowana od 2022 r.