PKP PLK prowadzą przetarg na rozbudowę stacji Warszawa Gdańska i jej przystosowanie do obsługi zwiększonego ruchu w czasie przebudowy linii średnicowych. Po fiaskach poprzednich przetargów zmieniono zakres prac: nie będzie realizowany dodatkowy tunel, nadal jednak mają powstać dwie nowe kładki. – Umowę z wykonawcą planujemy podpisać jeszcze w tym roku – zapowiada Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Jak pisaliśmy, PKP PLK po raz trzeci ogłaszają przetarg w formuje projektuj i buduj na dostosowanie Warszawy Gdańskiej do obsługi zwiększonego ruchu pasażerskiego w ramach przygotowań do remontu podmiejskiej i dalekobieżnej linii średnicowej w Warszawie. Pierwszy, ogłoszony w sierpniu zeszłego roku, przetarg zakończył się fiaskiem z powodu braku ofert. W kolejnym wpłynęła tylko jedna oferta, która
ponad dwukrotnie przekraczała zaplanowany kosztorys.
Ogłaszając nowy przetarg, PKP PLK zmieniły i ograniczyły zakres prac. Wcześniej planowane były dwie kładki po zachodniej i wschodniej stronie stacji oraz dodatkowy tunel po zachodniej stronie. – Nie będzie budowane nowe przejście podziemne dla pieszych – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP SA.
Prace zakładają dalej budowę dwóch kładek. – Jedna kładka dla pieszych zostanie wybudowana od strony ulicy Kłopot. Ułatwi ona dojście do peronów oraz usprawni komunikację w dzielnicy. Obiekt będzie wyposażony w windy oraz schody, będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności oraz dla podróżnych z ciężkim bagażem. W ramach inwestycji wybudowana zostanie także kładka/łącznik peronów stacji Warszawa Gdańska z wiaduktem w ciągu ulicy Andersa/Mickiewicza. Obiekt także będzie wyposażony w schody oraz windy – mówi Jakubowski.
Zakres prac przewiduje też przebudowę istniejącego przejścia podziemnego. – Na każdy z peronów prowadzić będą po dwa ciągi schodów ruchomych, co umożliwi lepszą komunikację w obrębie stacji i zwiększy jej możliwości – przekonuje przedstawiciel PKP PLK.
– Umowę z wykonawcą planujemy podpisać jeszcze w tym roku. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na I kwartał 2020 roku – informuje Karol Jakubowski. Zgodnie z niedawno podawanym przez PKP PLK harmonogramem przebudowa linii średnicowych
jest planowana od 2022 r.