Do końca kwietnia GDDKiA w Warszawie powinna wystąpić o otrzymanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej i decyzji środowiskowej dla budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy – podaje TVN Warszawa. Na wiosnę inwestor mógłby ogłosić pierwsze przetargi na tę inwestycję.
Będzie ZRID i decyzja środowiskowaZanim rozpocznie się budowa trasy, GDDKiA musi otrzymać ważne pozwolenia. – Trwają prace nad materiałami niezbędnymi do wystąpienia o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla odcinków węzeł Zakręt – węzeł Lubelska i węzeł Lubelska –
informuje TVN Warszawa Agnieszka Stefańska z GDDKiA w Warszawie.
Gdy zamawiający otrzyma pozwolenie, będzie mógł ogłosić przetargi na wybór wykonawców tych dwóch etapów WOW. Aktualnie trwa wybór wariantu przebiegu trzeciego i najdłuższego odcinka obwodnicy, który połączy węzeł Drewnica z węzłem Zakręt. – Proponowany przebieg zostanie wskazany, kiedy wystąpimy do RDOŚ o wydanie decyzji środowiskowej – dodaje Stefańska.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad już raz otrzymała decyzję środowiskową dla inwestycji, a było to w 2007 roku. Poprosiła jednak o jej wygaszenie ze względu na to, że przebieg trasy zagrażał chronionemu gatunkowi ryb.
Ponad 20 km wschodniej obwodnicyWschodnia Obwodnica Warszawy powstanie w ciągu drogi ekspresowej S17 i połączy węzeł Marki z węzłem Lubelska, do którego wpięta zostanie jeszcze mająca powstać Południowa Obwodnica Warszawy w ciągu drogi S2.
Trasę podzielono na trzy odcinki. Pierwszy o długości ponad 14,5 km połączy węzeł Drewnica z węzłem Zakręt. Kolejny o długości około 2,5 km poprowadzi od węzła Zakręt do węzła Lubelska. Projektowany odcinek przebiegnie częściowo po nowym śladzie oraz wzdłuż istniejącej DK-17.
Ostatni etap WOW to wydzielony węzeł Lubelska zakładający budowę drogi o łącznej długości 2 km. Będzie on łączył drogę S17, Południową Obwodnicę Warszawy oraz planowaną autostradę A2, która połączy się z istniejącym fragmentem stanowiącym obwodnicę Mińska Mazowieckiego.
Inwestycja została zapisana w projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Koszt budowy odcinka z Drewnicy do Zakrętu szacowany jest na 1,78 mld zł. Odcinek z Zakrętu do węzła Lubelska ma pochłonąć niemal 673 mln zł. Zgodnie z projektem PBDK, inwestycja ma zostać zrealizowana do 2020 roku.