Nowy dostęp na perony Warszawy Głównej zapewni kładka między Wolą a Ochotą przerzucona ponad linią średnicową. Stalowa konstrukcja jest już przesuwana nad torami. Prace są wykonywane w zakresie przebudowy Warszawy Głównej za ponad 87 mln zł.
Kładka znajdzie się 11 metrów ponad torami linii średnicowej, a najdłuższe przęsło będzie miało w tym miejscu 50 m. Wcześniej przygotowano filary. Dzięki nasuwaniu stalowej konstrukcji utrudnienia są ograniczone do minimum.
Od 13 kwietnia specjalne siłowniki przesuwają konstrukcję kładki. 260-tonowy obiekt „wędruje” od strony ul. Kolejowej ku Al. Jerozolimskim z prędkością 5 m na dobę. Nasuwanie zakończy się w maju. Stalowa konstrukcja ostatecznie spocznie na sześciu filarach.
Kładka, znajdująca się po zachodniej stronie Warszawy Głównej, zapewni dodatkowy dostęp na perony stacji od Al. Jerozolimskich i ul. Kolejowej, między Ochotą a Wolą. Powstanie nowy trakt komunikacyjny. Kładka będzie wyposażona w cztery windy.
Ze stacji Warszawa Główna podróżni korzystają od 14 marca.
Zgodnie z zapowiedziami prace przy kładce mają zakończyć się w czerwcu. Przeprawa miałaby zostać udostępniona w lipcu.