Kolejne po Świętokrzyskiej połączenie stacji metra z prywatnym biurowcem powstanie na Rondzie Daszyńskiego. Budowa podziemnego korytarza prowadzącego do przylegającego do stacji kompleksu biurowego The Warsaw Hub już się rozpoczęła. Niewykluczone też, że powstanie przejście podziemne na wschodnią stronę Towarowej, gdzie powstanie kompleks siedmiu kwartałów zabudowy funkcjonujący pod nazwą Towarowa 22.
Jak na razie w Warszawie istnieje jedno bezpośrednie połączenie stacji metra z pobliskim budynkiem. Chodzi o
przejście z antresoli stacji Świętokrzyska do pasażu handlowego Sezamu w biurowcu Centrum Marszałkowska. Kolejne połączenie powstaje na stacji Rondo Daszyńskiego.
Dwa wieżowce GhelamcoPrzy rondzie Daszyńskiego Ghelamco stawia tutaj dwa duże obiekty. Jednym z nich jest The Warsaw Hub przy południowo-zachodniej części ronda. – The Warsaw Hub to nowoczesny, wielofunkcyjny kompleks biznesowy, który będzie się składał z trzech wysokościowców: 86-metrowego budynku hotelowego oraz dwóch 130-metrowych wież biurowych, które połączy wspólne pięciokondygnacyjne podium wzdłuż ulicy Towarowej – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland. W sumie to 113 tys. mkw. powierzchni biurowej, konferencyjnej, hotelowej czy handlowo- usługowej. Deweloper chwali się szeregiem nowinek. – Inwestycja zaoferuje swoim przyszłym najemcom liczne nowoczesne rozwiązania – m.in. dostęp i poruszanie się po budynku za pomocą smartfonu, system rozpoznawania samochodów w podziemnym parkingu czy stacje do ładowania pojazdów elektrycznych – wskazuje Zagórski.
Po drugiej stronie ronda, w południowo-wschodnim narożniku, powstaje Warsaw Unit. To 180-metrowy wieżowiec biurowy (202 m wraz z instalacjami technicznymi na dachu), który zapewni najemcom około 57 000 mkw. powierzchni biurowej na 45 piętrach. – O wyjątkowości projektu stanowić będzie jego architektura, odwołująca się do modernistycznego dziedzictwa, wzbogaconego nowatorskimi rozwiązaniami, takimi jak kinetyczna fasada zwana smoczą skórą. Będzie ona reagować w widoczny sposób na każdy, nawet najdelikatniejszy powiew wiatru, tworząc na swojej powierzchni niepowtarzalne obrazy modelowane siłami natury. To rozwiązanie zostanie zastosowane w Polsce po raz pierwszy – zachwala Jarosław Zagórski. Jego budowa zakończy się w 2021 r.
Przejście z The Warsaw Hub do metraZ metrem połączony ma być The Warsaw Hub. – Podziemne przejście będzie się łączyć z południowo-wschodnią częścią tunelu stacji Rondo Daszyńskiego. Będzie ono prowadzić wprost do ogólnodostępnego pasażu handlowo-usługowego na poziomie -1, w którym znajdą się m.in. restauracje, kawiarnie, drogeria Rossmann, pralnia, supermarket Biedronka i inne punkty handlowo-usługowe. Schodami ruchomymi będzie można dostać się na parter budynku, gdzie również znajdować się będą lokale usługowe oraz wejścia do biur – opisuje Zagórski.
Realizacja obiektu jest na zaawansowanym etapie. Konstrukcja wieży hotelowej jest ukończona, trwają prace montażowe elewacji. Trwają prace konstrukcyjne związane z pozostałymi dwiema wieżami. – Z końcem ubiegłego roku zakończyliśmy prace naziemne nad budową tunelu. Obecnie przeniosły się one pod ziemię, gdzie trwa budowa konstrukcji tunelu podstropowo. Bezpośrednie przejście do wykończonego tunelu zostanie wykonane tuż przed oddaniem obiektu do użytkowania, czyli na początku 2020 r. – mówi Zagórski.
Przejście na wschodnią stronę ronda?Za Warsaw Unit inwestycję o nazwie Towarowa 22, obejmującą obszar 6,5 ha, zrealizuje firma Echo Investment. –Będzie to siedem kwartałów zabudowy, których granice wyznacza siatka ulic – Towarowa, odtworzona Wronia oraz dwie nowe ulice prostopadłe wraz z przestrzenią publiczną nowego Placu Kazimierza. Będzie to zintegrowana część Warszawy. Projekt przy Towarowej 22 zaoferuje ponad 200 000 m2 przestrzeni publicznej, w tym place publiczne, ulice handlowe, biura, usługi, miejsca rekreacji i zakupów – wskazuje Paweł Słupski z biura prasowego Echo Investment.
Projekt stacji Rondo Daszyńskiego został zrealizowany w okrojonej formie – bez pełnego kompletu przejść pod rondem. Wyjścia znajdują się jedynie po zachodniej stronie i stoją „tyłem” do ronda. Taki układ – wobec intensywnie rozbudowującej się okolicy – może okazać się niewydolny, tym bardziej, że rozległe rondo do łatwych w pokonaniu przez pieszych nie należy.
Niewykluczone jednak, że dzięki m.in. firmie Echo piesi i pasażerowie komunikacji zyskają dodatkowe przejście pod ziemią także na wschodnią stronę Towarowej. – W ramach współpracy z innym deweloperem obecnym w tym rejonie miasta planujemy realizację przejścia podziemnego, które będzie stanowić jednocześnie połączenie stacji metra z przystankami tramwajowymi i ze wschodnią pierzeją ulicy Towarowej. Prowadzimy też rozmowy z władzami miasta – wskazuje Słupski.
Jak dodaje, cały projekt nowej zabudowy jest w fazie planowania. – Finalizujemy koncepcję urbanistyczną wraz z architektami i władzami miasta – mówi Paweł Słupski.
Debata „Jaki transport dla bliskiej Woli – metrem, kolejką czy w korku”?Już 5 marca o godz. 18.00 w Muzeum Powstania Warszawskiego przy ul. Grzybowskiej 79 w Warszawie odbędzie się dyskusja „Jaki transport dla bliskiej Woli – metrem, kolejką czy w korku”? Podczas spotkania zostaną poruszone m.in. tematy: remontu linii średnicowej, wygodnych przesiadek dla Warszawy Głównej i Ronda Daszyńskiego, zwężenia ul. Towarowej czy polityki parkingowej. Informacji z pierwszej ręki udzielą przedstawiciele PKP PLK S.A., warszawskiego Ratusza, dzielnicy Wola, wśród prelegentów będzie także prezes stowarzyszenia Wola Mieszkańców. Debatę z cyklu City Matters organizują: ZDG TOR, Wspólna Wola, patronat medialny objął Transport Publiczny. Spotkanie jest otwarte, jednak obowiązuje limit miejsc i należy się zarejestrować:
https://wolatransport.evenea.pl.