Partner serwisu
Przestrzeń

Warszawa: Jakie zmiany do Wilanowa? ZTM rusza z konsultacjami [schematy]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
10-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Jakie zmiany do Wilanowa? ZTM rusza z konsultacjami [schematy]
mat. TW
Na początku września do Wilanowa pojadą tramwaje. Zarząd Transportu Miejskiego przedstawia proponowane zmiany w liniach autobusowych oraz tramwajowych i rusza z konsultacjami społecznymi.

Nowa trasa prowadzi od skrzyżowania Puławskiej i Goworoka przez Goworka, Spacerową, Belwederską, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej do krańca przy ul. Branickiego w Miasteczku Wilanów. Na trasie znajdują się dwie odnogi. Ta na ul. Gagarina została uruchomiona w maju, natomiast ta w ul. Św. Bonifacego do pętli Stegny ruszy kilka miesięcy po uruchomieniu całej trasy do Wilanowa. Konsultacje społeczne nowego układu komunikacyjnego potrwają do połowy lipca.

Podstawą trasy do Wilanowa będą trzy linie tramwajowe – 14, 15 i 19. Łącznie zapewnią częstotliwość kursowania: co 2 minuty w godzinach szczytu, co 3 minuty poza godzinami szczytu, co 4 minuty w weekendy.

Czternastka obecnie nie kursuje. Po uruchomieniu trasy do Wilanowa linia będzie jeździć w relacji Banacha – Miasteczko Wilanów przez Politechnikę. Częstotliwość kursowania: 8 / 12 / 15 / (szczyt/międzyszczyt/sobota i święto).

Linia 15 będzie podstawową linią na całej nowej trasie. Będzie kursować w relacji Marymont-Potok – Miasteczko Wilanów przez Marszałkowską. Po wybudowaniu rozjazdów na ul. Stawki uruchomione zostaną dodatkowe kursy Muranowska – Miasteczko Wilanów. Na tym odcinku tramwaje będą kursować co 4 min. w szczycie, co 6 min. poza i co 7,5 min. w sobotę i święta. W zamian do pętli P+R Al. Krakowska dojedzie linia 35.

Po oddaniu torowiska do pętli Stegny zostanie uruchomiona nowa linia 19 w relacji Nowe Bemowo – Stegny przez Broniewskiego i ciąg al. Jana Pawła II, a następnie Nowowiejską. Częstotliwość kursowania: 8 / 12 / 15.

Tramwaje będą jeździć zamiast trzech obecnie funkcjonujących linii autobusowych (501, 519 i 522), łączących Śródmieście z Dolnym Mokotowem i Wilanowem. Jak wylicza ZTM, liczba kursów w godzinach szczytu wzrośnie do 30 kursów na godzinę, zamiast dotychczasowych 16. Tramwaje będą mogły przewieźć 6000 pasażerów, zamiast dotychczasowych 2000.

Szczegółowe zmiany

Tramwaje

LINIA 14: 
BANACHA – S. Banacha – Grójecka – pl. G. Narutowicza – Filtrowa – L. Krzywickiego – Nowowiejska – pl. Zbawiciela – Marszałkowska – pl. Unii Lubelskiej – Puławska – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Jana III Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej – MIASTECZKO WILANÓW
Częstotliwość kursowania: 8 / 12 / 15 / (szczyt/międzyszczyt/sobota i święto)



LINIA 15: MARYMONT-POTOK – A. Mickiewicza – pl. T.W. Wilsona – A. Mickiewicza – gen. W. Andersa – pl. Bankowy – Marszałkowska – pl. Zbawiciela – Marszałkowska – pl. Unii Lubelskiej – Puławska – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Jana III Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej – MIASTECZKO WILANÓW. Połowa kursów realizowanych na trasie skróconej po zbudowaniu rozjazdu do zmiany kierunku jazdy na ulicy Stawki: MURANOWSKA – gen. W. Andersa – … – MIASTECZKO WILANÓW
Częstotliwość kursowania – trasa podstawowa (i skrócona): 8 (4) / 12 (6) / 15 (7,5)



LINIA 19 (nowa): NOWE BEMOWO – Powstańców Śląskich – al. W. Reymonta – W. Broniewskiego – al. Jana Pawła II – T. Chałubińskiego – al. Niepodległości – Nowowiejska – pl. Zbawiciela – Marszałkowska – pl. Unii Lubelskiej – Puławska – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Jana III Sobieskiego – św. Bonifacego – STEGNY
Częstotliwość kursowania: 8 / 12 / 15



LINIA 35: PIASKI – W. Broniewskiego – al. Jana Pawła II – Stawki – gen. W. Andersa – pl. Bankowy – Marszałkowska – pl. Zbawiciela – Nowowiejska – L. Krzywickiego – Filtrowa – pl. G. Narutowicza – Grójecka – al. Krakowska – P+R AL. KRAKOWSKA
Częstotliwość kursowania: 8 / 12 / 15



Autobusy

LINIA 107:
ZTM proponuje skierowanie autobusów 107 na trasę wzdłuż al. gen. W. Sikorskiego i al. Wilanowskiej do stacji metra Wilanowska. Jej rolą na tym odcinku będzie zapewnienie dojazdu do najbliższej stacji metra osiedlom położonym po obu stronach al. gen. W. Sikorskiego.
107: ESPERANTO – M. Anielewicza – Smocza (powrót: Smocza – Dzielna – Okopowa – M. Anielewicza) – Nowolipki – gen. W. Andersa – pl. Bankowy – Senatorska – Wierzbowa – pl. marsz. J. Piłsudskiego – Królewska – Mazowiecka (powrót: Mazowiecka – Królewska – Marszałkowska – pl. Bankowy) – pl. Powstańców Warszawy – Szpitalna – Krucza – Piękna – Górnośląska – Myśliwiecka – Łazienkowska – Czerniakowska – Chełmska – Bobrowiecka – L. van Beethovena – al. W. Witosa – al. gen. W. Sikorskiego (powrót: al. gen W. Sikorskiego – Jana III Sobieskiego – L. van Beethovena – Bobrowiecka) – al. Wilanowska – METRO WILANOWSKA
Częstotliwość kursowania: 15 / 15 / 20



LINIA 108: Skierowanie linii 108 przez ulicę Gołkowską skróci podróż z Siekierek w kierunku Stegien. W relacji z Siekierek przez ulicę Gołkowską do św. Bonifacego, linia 108 zastąpi linię 164.
108: PL. TRZECH KRZYŻY – Książęca – Rozbrat – Myśliwiecka – Szwoleżerów – Czerniakowska – Bartycka – Gościniec – Polska – Antoniewska – Augustówka – R. Statkowskiego – Gołkowska – Powsińska – św. Bonifacego – al. gen. W. Sikorskiego – al. Wilanowska – METRO WILANOWSKA
Częstotliwość kursowania: 20 / 20 / 30



LINIA 130
(nowa): Nowa linia 130 będzie połączeniem, które obejmie ulicę dotychczas nieobsługiwana przez autobusy – L. Idzikowskiego. To będzie najprostszy dojazd do nowej trasy tramwajowej dla osiedli położonych wzdłuż ulicy L. Idzikowskiego oraz os. Bernardyńska a także będzie nowym połączeniem wewnątrz dzielnicy.
130: METRO WILANOWSKA – Puławska – L. Idzikowskiego – Gołkowska – R. Statkowskiego – Augustówka – EC SIEKIERKI
Częstotliwość kursowania: 15 / 20 / 20



LINIA 131: ZTM proponuje, aby autobusy linii 131 nie kursowały odcinkiem trasy, który przejęły tramwaje linii 11 czyli od Sielc przez ulicę J. Gagarina, Spacerową, Goworka, L. Waryńskiego i Marszałkowską do Dworca Centralnego. Zamiast tego autobusy pojechałyby ulicą Czerniakowską, przez Powiśle i pl. Trzech Krzyży do Alej Jerozolimskich. W połączeniu Powiśla ze Śródmieściem zastąpią linię 517. Zachowane zostaną wydłużone kursy linii do Wilanowa.
131: DW. CENTRALNY – Aleje Jerozolimskie – Bracka – pl. Trzech Krzyży (powrót: Nowy Świat) – Książęca – Rozbrat – Górnośląska – Solec – Czerniakowska (powrót: Czerniakowska – Łazienkowska – Rozbrat) – Powsińska – SADYBA
Wybrane kursy na trasie wydłużonej: DW. CENTRALNY – … – Powsińska – Wiertnicza – WILANÓW
Częstotliwość kursowania – trasa podstawowa (i wydłużona): 10 (30) /15 (30) / 15 (30)



LINIA 139: O skierowanie autobusów linii 139 do najbliższej stacji metra oraz do szkoły przy ulicy M. Zaruby postulowali mieszkańcy oraz radni dzielnicy Ursynów. ZTM proponuje, aby autobusy linii 139 razem z 251 przejechały przez całe osiedle Powsin (wzdłuż ulicy Przyczółkowej), a następnie ulicą S. Korbońskiego dojechały do stacji metra na Kabatach. Na wspólnym odcinku linie 139 i 251 będą na przystankach co 15 minut w godzinach szczytu oraz co 20 minut w pozostałych porach. Połączenie Powsina z Wilanowem oraz al. Wilanowską zapewnią autobusy linii 239 na nowej trasie.
139: OGRÓD BOTANICZNY – Prawdziwka – Borowa – Warszawska – Ł. Drewny – Przyczółkowa (przejazd przez osiedle Powsin) – Ł. Drewny – S. Korbońskiego – M. Rosnowskiego – Relaksowa – Wąwozowa – al. KEN – OS. KABATY
Częstotliwość kursowania – trasa podstawowa: 30 / 40 / 40



LINIA 159: Obecnie rozwiązanie z wydłużeniem części kursów linii 159 od Małych Siekierek przez ulicę Czerniakowską i Gołkowską do EC Siekierki cieszy się bardzo małym zainteresowaniem pasażerów. Dlatego ZTN rezygnuje z tego rozwiązania, a w zamian mieszkańcom osiedli położonych wzdłuż ulicy Gołkowskiej proponuje nową linię 130, która zapewni dojazd przez L. Idzikowskiego do nowej trasy tramwajowej oraz do tramwajów kursujących wzdłuż Puławskiej. Autobusy 130 będą kursowały częściej niż 159 na tym odcinku.
159: CH BLUE CITY – Opaczewska – Aleje Jerozolimskie – J.U. Niemcewicza – Grójecka – Raszyńska (powrót: Raszyńska – Aleje Jerozolimskie – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – al. Bohaterów Września – Opaczewska) – Koszykowa – Piękna – Górnośląska – Myśliwiecka – Łazienkowska – Czerniakowska – al. Polski Walczącej – MAŁE SIEKIERKI
Częstotliwość kursowania: 15 / 15 / 20

LINIA 163: Linia 163 przejmie od 263 rolę podstawowej linii dla północnego odcinka ulicy Sytej i osiedli mieszkaniowych na Zawadach. Umożliwi mieszkańcom tych rejonów dojechanie do nowej trasy tramwajowej w dwóch miejscach – na północy przy ulicy Nałęczowskiej oraz na południu przy A. Branickiego. Zapewni też połączenie Wilanowa z Ursynowem i stacją metra Imielin. Autobusy linii 163 wspólnie ze 164 będą podstawową obsługą wschodniej części dzielnicy Wilanów.
163: STEGNY – św. Bonifacego – Jana III Sobieskiego – Nałęczowska – Augustówka – Zawodzie – Kobylańska – Tuzinowa – Syta – Z. Vogla – A. Branickiego – F. Płaskowickiej – Cynamonowa – Indiry Gandhi – al. KEN – NATOLIN PŁN.
Częstotliwość kursowania: 15 / 20 / 20



LINIA 164: Linia 164 będzie pełniła rolę podstawowego połączenia dla południowego odcinka ulicy Sytej oraz Kępy Zawadowskiej – pozwoli mieszkańcom tych rejonów dojechać do nowej trasy tramwajowej oraz do stacji metra Wilanowska. Autobusy linii 164 wspólnie z 217 i 239 będą obsługiwały osiedla położone wzdłuż al. Wilanowskiej. Dodatkowe kursy przez ulicę Calową, będą realizowane na trasie skróconej z pętli w Wilanowie. Połączenie Siekierek i os. Bernardyńska ze Stegnami przejmie linia 108.
164: KĘPA ZAWADOWSKA – Bruzdowa – Metryczna – Syta – Z. Vogla – Przyczółkowa – al. Wilanowska – METRO WILANOWSKA. Dodatkowe kursy na trasie skróconej: WILANÓW – Przyczółkowa – Syta – Z. Vogla – Metryczna – Bruzdowa – Prętowa – Sągi – Calowa – Bruzdowa – Metryczna – Z. Vogla – Przyczółkowa – WILANÓW
Częstotliwość kursowania (trasa podstawowa): 15 / 20 / 20



LINIA 192: ZTM proponuje połączenie dwóch ursynowskich linii lokalnych 192 i 239 w jedną linię 192. Autobusy 192 zostałyby wycofana z odcinka trasy, na którym liczba korzystających pasażerów jest minimalna.
192: OS. KABATY – al. KEN – Wąwozowa – J. Rosoła – Przy Bażantarni – al. KEN – Belgradzka – F. M. Lanciego – F. Płaskowickiej – rtm. W. Pileckiego – Indiry Gandhi – Cynamonowa – J. Ciszewskiego – al. KEN – S. Herbsta – rtm. W. Pileckiego – Poleczki (powrót: Poleczki – Puławska – E. Romera – S. Herbsta) – Taneczna – Krasnowolska – KRASNOWOLA
W święta kursowanie na trasie skróconej: URSYNÓW PŁD. – al. KEN – … – KRASNOWOLA
Częstotliwość kursowania – trasa podstawowa (i skrócona): 20 / 30 / 30 / (30)



LINIA 217: Autobusy linii 217 na proponowanej trasie (aktualnie autobusy 217 zostały skierowane na Ursynów na czas utrudnień związanych z budową trasy tramwajowej do Wilanowa) zapewniłyby mieszkańcom rejonu wschodniego odcinka ulicy A. Branickiego oraz Powsinka bezpośrednie połączenie z nową trasą tramwajową w al. Rzeczypospolitej, tramwajami na Puławskiej oraz linią metra M1.
217: METRO WILANOWSKA – al. Wilanowska – al. Rzeczypospolitej – A. Branickiego – Przyczółkowa – POWSINEK
Częstotliwość kursowania: 15 / 20 / 20



LINIA 239: Obecną trasę linii 239 przejmie linia 192. Nową rolą dla linii 239 będzie zapewnienie połączenia Powsina z Wilanowem, w miejsce autobusów linii 519. Dalej trasa poprowadzi al. Wilanowską do stacji metra Wilanowska.
239: METRO WILANOWSKA – al. Wilanowska – Przyczółkowa – Przekorna – Opieńki – POWSIN-PARK KULTURY
Częstotliwość kursowania: 15/ 20 / 20


LINIA 251: ZTM proponuje, aby autobusy linii 251 razem ze 139 przejechały przez całe osiedle Powsin (wzdłuż ulicy Przyczółkowej), a następnie ulicą S. Korbońskiego dojechały do stacji metra na Kabatach. Na wspólnym odcinku linie 139 i 251 będą na przystankach co 15 minut w godzinach szczytu oraz co 20 minut w pozostałych porach. Połączenie Powsina z Wilanowem oraz al. Wilanowską zapewnią autobusy linii 239 na nowej trasie.
251: CH STARA PAPIERNIA – … – Warszawska – Ł. Drewny – Przyczółkowa (przejazd przez osiedle Powsin) – Ł. Drewny – S. Korbońskiego – M. Rosnowskiego – Relaksowa – Wąwozowa – al. KEN – OS. KABATY
Częstotliwość kursowania: 30 / 40 / 40



LINIA 263: Likwidacja linii – jej rolę, jako podstawowej linii dla Zawad i połączenia z Ursynowem oraz Stegnami, przejmie linia 163.

LINIA 264: ZTM proponuje skrócenie trasy linii do Powsina, gdzie będzie możliwość przesiadki do autobusów jadących w kierunku Wilanowa (linia 239) lub Kabat (linie 139 i 251). Skrócenie trasy pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania linii.
264: KĘPA OKRZEWSKA (CMENTARZ) – … – Wiechy – Rosochata – Przyczółkowa – WAFLOWA – Ł. Drewny – Przekorna – Przyczółkowa – Rosochata – Wiechy – … – KĘPA OKRZEWSKA (CMENTARZ)
Częstotliwość kursowania: 30 / 45 / 45



LINIA 339: Likwidacja linii. Autobusy linii 339 kursujące z niską częstotliwością zastąpią 139, 239 i 251 kursujące częściej, lepiej dopasowane do potrzeb większości pasażerów.

LINIA 379: Likwidacja linii. Połączenie Miasteczka Wilanów z centrum dzielnicy Wilanów zapewnią tramwaje z przesiadką do autobusów kursujących al. Wilanowską.

LINIA 501: Likwidacja linii – zastąpią ją linie tramwajowe 14, 15 i 19.

LINIA 517: W propozycji ZTM obsługę połączenia Powiśla (rejonu ulicy Rozbrat) z centrum przejmą autobusy linii 131 na nowej trasie.
517: URSUS-NIEDŹWIADEK – Orląt Lwowskich – M. Keniga – Warszawska – Władysława Jagiełły – Lalki – Cierlicka – T. Kościuszki – M. Spisaka – Kompanii „Kordian” – K. Pużaka – W. Sławka – Dzieci Warszawy – Ryżowa – Kleszczowa – Łopuszańska – Aleje Jerozolimskie – ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały” – Kopińska – Grójecka – pl. A. Zawiszy – Aleje Jerozolimskie – Bracka – PL. TRZECH KRZYŻY (powrót: Nowy Świat)
Częstotliwość kursowania: 7,5-10 /15 / 15



LINIA 518:  ZTM proponuje niewielką korektę trasy linii 518 w Śródmieściu, której rola w obsłudze połączenia zachodniej Białołęki z centrum jest niewielka (podstawowo połączenie to zapewniają tramwaje i autobusy z przesiadką do linii metra M1).
518: NOWODWORY – Światowida – Hanki Ordonówny – Odkryta – Nowodworska – Mehoffera – Świderska – Porajów – Myśliborska – Światowida – Modlińska – al. Armii Krajowej – J. Słowackiego (powrót: J. Słowackiego – Włościańska – Żelazowska – al. Armii Krajowej) – pl. T.W. Wilsona – A. Mickiewicza – gen. W. Andersa – Muranowska – Bonifraterska – pl. Krasińskich – Miodowa – Senatorska – pl. Bankowy – al. Solidarności – Bielańska – BIELAŃSKA (powrót: Bielańska – Senatorska)
Dodatkowe kursy jednokierunkowe na trasie skróconej: NOWODWORY – … – J. Słowackiego – METRO MARYMONT
Częstotliwość kursowania – trasa podstawowa (i skrócona): 20 (10) / 20 / 20

LINIA 519: Likwidacja linii – zastąpią ją linie tramwajowe 14, 15 i 19. Relacja pomiędzy Powsinem, Wilanowem i nową trasą tramwajową będzie realizowana przez linię 239 na nowej trasie.

LINIA 520: Propozycja niewielkiej korekty trasy linii 520 w Śródmieściu ma na celu skrócenie odcinka trasy przebiegającego wzdłuż linii metra M1 i linii tramwajowych, na którym zainteresowanie pasażerów linią autobusową jest niewielkie.
520: MARYSIN – Korkowa – Stepowa – Okularowa – Marsa – Ostrobramska – al. Stanów Zjednoczonych – most Łazienkowski – al. Armii Ludowej – L. Waryńskiego – Marszałkowska – Aleje Jerozolimskie – DW. CENTRALNY
Częstotliwość kursowania: 10 /15 / 15



LINIA 522: Likwidacja linii – zastąpią ją linie tramwajowe 14, 15 i 19.

LINIA E-2: ZTM przewiduje, że większość pasażerów podróżujących ulicą Jana III Sobieskiego wybierze połączenia tramwajowe, dlatego organizator proponuje pozostawienie kursowania autobusów linii E-2 jedynie w szczycie porannym, kiedy liczba pasażerów jest największa. Autobusy E-2 zapewnią bezpośredni dojazd z Wilanowa i Dolnego Mokotowa aż do pl. Zamkowego. Przez cały tydzień bez zmian będą kursowały autobusy linii 116.
E-2: WILANÓW – Przyczółkowa – al. Wilanowska – Jana III Sobieskiego – Belwederska – Aleje Ujazdowskie – pl. Trzech Krzyży – Nowy Świat – Krakowskie Przedmieście – Miodowa – Kapucyńska – al. Solidarności – PL. BANKOWY (powrót: Senatorska)
Częstotliwość kursowania (szczyt poranny): 10



LINIE 724 i 742: ZTM proponuje niewielkie skrócenie tras linii 724 i 742 aby przyspieszyć dojazd do stacji metra mieszkańcom miejscowości podwarszawskich. Bezpośrednie połączenie Powsina (ulicy Przyczółkowej) z najbliższą stacją metra (Kabaty) zapewnią autobusy linii 139 i 251.
724, 742: PIASECZNO (GERBERA) , GÓRA KALWARIA (RYNEK) – … – Warszawska – Ł. Drewny – S. Korbońskiego – M. Rosnowskiego – Relaksowa – Wąwozowa – al. KEN – OS. KABATY
Częstotliwość kursowania bez zmian.



Cały schemat ze wszystkimi liniami TUTAJ.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kraków. Strefa Płatnego Parkowania bez zmian

Mobilność

Zielona Góra: Pięć wakacyjnych kierunków w ofercie i rekordowy wynik

Komunikacja

Zobacz również:

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa ma ruszyć we wrześniu. Dwie linie

Przestrzeń

Warszawa: Testowy tramwaj na Goworka. Pierwszy od pięciu dekad

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Kraków. Strefa Płatnego Parkowania bez zmian

Mobilność

Zielona Góra: Pięć wakacyjnych kierunków w ofercie i rekordowy wynik

Komunikacja

Zobacz również:

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa ma ruszyć we wrześniu. Dwie linie

Przestrzeń

Warszawa: Testowy tramwaj na Goworka. Pierwszy od pięciu dekad

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5