Jest szansa, że niedługo zostaną poprawione światła na Myśliborskiej, przez które tramwaje, jadące Mostem Północnym, tracą 1,5 minuty, choć nie uzasadnia tego wcale wielkość ruchu samochodowego. Tramwaje Warszawskie wreszcie złożyły nowy projekt sygnalizacji, na który Inżynier Ruchu czekał od ponad roku.
Choć nowa trasa przez Most Północny działa dopiero od stycznia 2013 r., to o tym, że światła, przygotowane przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, będą nieprzyjazne tramwajom wiadomo co najmniej od połowy 2011 r. Wtedy bowiem Inżynier Ruchu poprosił Tramwaje Warszawskie, które prowadziły prace projektowe nad pozostałymi skrzyżowaniami trasy na Tarchomin, o przygotowanie projektu sygnalizacji uwzględniającego priorytet także dla skrzyżowania z Myśliborską. Spółka projekt taki złożyła już pod koniec 2011 r., ale Inżynier Ruchu odesłał w lutym 2012 r. dokument do poprawki.
Do uruchomienia trasy tramwajowej w styczniu 2013 r. nie udało się Tramwajom zmienić projektu. Są jednak dobre wieści. - Z informacji uzyskanych od projektanta wynika, że materiały z kompletem uzgodnień złożono do zatwierdzenia IR w dniu 28.02.2013 r. - informuje Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Dlaczego zajęło to tyle czasu? - Konieczne było ponowne wybranie projektanta ze względu na dodatkowe wymagania. Inżynier Ruchu chciał, aby algorytm zrobić bardziej czytelny i przedstawić symulację jego działania. Poza tym wymagał poprawienia programu bazowego i uzupełnienia wymagań formalnych (np. przeliczyć raz jeszcze czasy międzydzielone) - wyjaśnia Michał Powałka. To jednak nie jedyne przyczyny. - W międzyczasie zmieniły się wielkości ruchu w stosunku do okresu, gdy powstawał pierwotny projekt, co wymagało zrobienia pomiarów. Ponadto powstała linia na tramwaje dwukierunkowe, co zmieniło wymagania dla jednego z wlotów skrzyżowania (tego, na którym oczekują tramwaje). A na dodatek pojawił się pomysł, by przemalować strukturę pasów na ul. Myśliborskiej, by ułatwić wyjazd z Tarchomina - wyjaśnia Powałka.