W rejonie pętli Koło udało się wdrożyć priorytet dla tramwajów. Dzięki zmianom w sygnalizacji tylko w tym jednym miejscu odzyskano średnio pół minuty w każdym z kierunków.
Tramwaje Warszawskie wdrożyły - przygotowany przez firmę MPRE i uzgodniony z Inżynierem Ruchu - nowy projekt skoordynowanej sygnalizacji świetlnej, obejmujący swoim zasięgiem skrzyżowanie ul. Obozowej i ul. Księcia Janusza, wyjazd z pętli tramwajowej Koło oraz sąsiedni przejazd ukośny przez torowisko (między pętlą a wiaduktem nad linią kolejową). Jak podają Tramwaje Warszawskie, dzięki zmianom tramwaje przejeżdżają ten odcinek o pół minuty szybciej w porównaniu do stanu poprzedniego. Spółka jednocześnie zapewnia, że zachowano zbliżone warunku ruchu samochodowego.
Dla poprawy warunków przejazdu tramwajów wystarczyła koordynacja programów kolejnych sygnalizacji - jeśli na jednym z nich pojazd dostanie "pionową pałkę", to kolejne sygnalizatory również wyświetlają zezwolenie na przejazd. Oprócz tego tramwaje krócej oczekują na przejazd w miejscu, gdzie jezdnia przecina ukośnie torowisko - sygnał zezwalający wyświetla się teraz dwa razy częściej.
Zmiany obejmują także zastosowanie wydzielonej fazy do skrętu tramwajów na pętlę od strony Bemowa (linie 6 i 78/28). Sygnalizacja w tym miejscu jest wzbudzana - światło do skrętu pojawia się tylko w momencie przyjazdu tramwaju. Natomiast pojazdy ruszające z pętli na sygnale zezwalającym przejadą też od razu przez przejazd ukośny.
Priorytety na dalszym odcinku Obozowej mają pojawić się przy okazji modernizacji tej trasy.