Trasa podzielona został na trzy zadania. Pierwsze obejmuje studium budowy trasy tramwajowej na odcinku pętla tramwajowa Żerań FSO – ul. Płochocińska, drugie – na odcinku ul. Płochocińska - al. płk. Kuklińskiego, a trzecie – w ciągu ul. Płochocińskiej na odcinku od ul. Modlińskiej do przystanku kolejowego PKP Warszawa Żerań.
Do kluczowych kwestii należy kwestia przejścia torów tramwajowych przez węzeł z trasą Armii Krajowej. Studium określi też wariant przebiegu przez nowe osiedla na Starych Świdrach – albo wzdłuż Modlińskiej do al. Kuklińskiego, albo przez Myśliborską. Jak wskazuje miasto, zakładana jest też możliwość budowy dodatkowej trasy do przystanku kolejowego Warszawa Żerań, a także pętli dla tramwajów i autobusów wraz z parkingiem przesiadkowym przy ul. Familijnej. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z firmą Databout, która w przetargu pokonała trzech konkurentów. Wartość umowy to 1,808 mln zł brutto.
Wybrany wykonawca będzie miał 320 dni na realizację zamówienia. Opracowanie jest pierwszym etapem przygotowań do budowy nowej linii tramwajowej. Przed rozpoczęciem budowy konieczne będzie także zdobycie decyzji środowiskowej, przygotowanie projektu budowlanego i uzyskanie wszystkich pozwoleń oraz pozyskanie środków, w czym pomóc ma zlecane właśnie studium.