PKP PLK wreszcie zawarły umowę z konsorcjum firm Torprojekt i Kuryłowicz & Associates na zaprojektowanie dwóch nowych przystanków na warszawskiej linii średnicowej oraz nowych łącznic za Warszawą Wschodnią. Umowa – wraz z nadzorem autorskim – będzie realizowana do końca czerwca 2029 r.
Aneks i umowa na zamówienie podstawowe została zawarta 8 kwietnia 2021 r. Poinformowała o tym Trakcja, której spółką zależną jest Torprojekt. To rozszerzenie umowy zawartej w styczniu 2018 r. na wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy linii średnicowej na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia wraz z nadzorem autorskim.
Dodatkowe prace, objęte aneksem, obejmują projekt przebudowy tunelu średnicowego, projekt budowy nowego przystanku podziemnego osobowego w rejonie ronda de Gaulle’a, projekt nowego przystanku osobowego w rejonie ulicy Solec wraz z infrastrukturą, zaprojektowanie nowych dwutorowych łącznic kolejowych w kierunku linii nr 6 i 9 wraz z dostosowaniem układu torowego głowicy wschodniej i zachodniej stacji Warszawa Wschodnia. Łączna wartość dodatkowych prac projektowych wyniesie 40 mln zł, z czego 31 mln zł przypada na Torprojekt.
Jak podaje Trakcja, na dzień dzisiejszy prace projektowe wynikające z umów i aneksów są zrealizowane są zrealizowane w 15%. Umowa – z nadzorem autorskim – będzie realizowana do 25 czerwca 2029 r.
Założenia projektowe dla przebudowy linii średnicowej PKP PLK
przedstawiły w I kwartale 2019 r. Już wówczas informowano o planie budowy dwóch nowych przystanków – po wschodniej stronie ronda de Gaulle’a i na Solcu – które mają zastąpić istniejący przystanek Powiśle.
W październiku zeszłego roku PKP PLK
oczekiwały podpisania umowy na dodatkowe prace projektowe na przełomie listopada i grudnia 2020 r. Tak się jednak nie stało. Wówczas też spółka
zapowiadała zakończenie wszelkich prac projektowych do końca 2022 r., a uzyskanie pozwoleń – do końca 2023 r. Roboty miałyby być realizowane etapowo od 2023 r. do 2027 r.