Kładka pieszo-rowerowa, która powstaje na wysokości Karowej i Okrzei, konstrukcyjnie łączy już oba brzegi Wisły. Przeprawa ma zostać oddana wiosną 2024 r.
Umowa na budowę kładki została
podpisana w listopadzie 2021 r., a pierwsze prace ruszyły na początku 2022 r. Teraz został zamontowany ostatni element konstrukcji. – Most połączył dwa brzegi Wisły. To pokazuje, że takie inwestycje mogą być realizowane szybko. Most przyczyni się do tego, by zupełnie odmienić centrum Warszawy, połączyć bulwary z Pragą. Ulica Okrzei będzie wyglądała zupełnie inaczej. Mam nadzieję, że most będzie symbolem Warszawy – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy. – To most, który od początku miał łączyć. Naszą ambicją jest to, by Warszawa była taka sama dla wszystkich warszawiaków – mówi Ewa Malinowska-Grupińska, przewodnicząca Rady Miasta.
Do oddania kładki trzeba poczekać jeszcze kilka miesięcy. Jak podaje Ratusz, zaawansowanie robot wynosi ok. 80%. Teraz będą trwały prace wykończeniowe. Do wykonania pozostają jeszcze m.in. układanie nawierzchni, montaż barier, ławek czy oświetlenia. – Mam nadzieję, że most będzie gotowy jak najszybciej – w marcu / kwietniu – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.. Po stronie śródmieścia powstać mają pasy przez Wisłostradę.
Długość kładki, powstającej na wysokości Karowej i Okrzei, to 452 m. Ma ona zmienną szerokość od 6,9 m do 16,3 m. W dwóch miejscach konstrukcja załamuje się, by stworzyć przestrzeń na wymijanie się pieszych i rowerzystów, jak i kontemplowanie widoków. W tych miejscach ustawione zostaną ławki. Zgodnie z przyjętymi założeniami trasa rowerowa nie będzie oddzielona od pieszej.
Konstrukcja mostu wsparta jest na siedmiu żelbetowych podporach. Sama kładka została wykonana natomiast ze pomalowanej stali imitującej korten. Przed ostatnim filarem na lewym brzegu przeprawa dzieli się na dwie rampy, przerzucone nad bulwarami.