Partnerzy serwisu:
Mobilność

Warszawa: kładka pieszo-rowerowa na Wiśle dalej trafia w próżnię…

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
29-01-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Warszawa: kładka pieszo-rowerowa na Wiśle dalej trafia w próżnię…
fot. ZDM Warszawa
W trzecim tygodniu stycznia ZDM oraz UM Warszawa wypuściły wspólnie informację o planowanym przetargu na przebudowę ulicy Okrzei, której jeden z końców wychodzi wprost na sławną kładkę pieszo-rowerową. Co jednak będzie dalej z fatalnym połączeniem kładki z ulicą Okrzei? Jak wyglądają w tej kwestii plany?

Warszawska kładka pieszo-rowerowa odniosła ogromny sukces komercyjny i przyciąga nie tylko spacerujących Warszawiaków, ale i żądnych zdjęć i emocji turystów – to drugie w dużej mierze wzbudza rozbawienie w mieszkańcach stolicy (w końcu to tylko kładka na Wiśle). Mimo to wciąż żywo toczy się dyskusja na temat braku sensownego połączenia przejścia z resztą miasta – zarówno po stronie Powiśla jak i Pragi.

Kładka sobie, miasto sobie


Po lewej stronie Wisły kładka kończy swój bieg zaraz na Bulwarach, a zbudowane niedawno przejście przez Wybrzeże Kościuszkowskie ułatwia wprawdzie dostęp do ulicy Karowej, ale ona jak dotąd nie doczekała się modernizacji. Spacer dalej do Krakowskiego Przedmieścia czy w kierunku Starego Miasta nie jest więc specjalnie wygodny czy intuicyjny. W tym miejscu można by oczywiście mieć wiele uwag do zagospodarowania całego ternu skarpy i powiązania Traktu Królewskiego z bulwarami nad Wisłą, ale to nie jest w tym przypadku aż takie istotne.

Warto pamiętać, że kładka miła zbliżyć lewobrzeżną Warszawę do Pragi, a po drugiej stronie rzeki sytuacja wygląda jednak o wiele gorzej. Po zejściu czy zjechaniu z kładki piesi i rowerzyści lądują bowiem na płocie oddzielającym chodnik od Wybrzeża Szczecińskiego. Przejścia na drugą stronę ulicy są względnie blisko, ale nie na zapewniają wygodnego dojścia na ulicę Okrzei. Ta z resztą pozostaje niezmodernizowana i w obecnym stanie raczej nie zachęca przechodniów do eksplorowania Pragi. 

Analizy trwają…

Przez chwilę były zresztą jakieś nadzieje w kwestii bardziej płynnego połączenia kładki z ulicą Okrzei - ogłoszony został bowiem przetarg na przebudowę ulicy. Niestety nie obejmuje on skrzyżowania z Wybrzeżem Szczecińskim więc nawet po zakończeniu prac i uczynieniu z Okrzei miejsca przyjaznego dla pieszych i rowerzystów dojście do niego będzie utrudnione. Zarząd Dróg Miejskich na pytanie o planowane zmiany w kwestii udogodnień odesłał naszą redakcję do warszawskiego Urzędu Miasta. Niestety z tej strony również nie dowiedzieliśmy się zbyt wiele poza tym, że „analizy trwają”, a to i tak po próbie odesłania nas z powrotem do ZDMu.

– Na tym obszarze potrzebne są zmiany, aby jak najlepiej połączyć most z ul. Okrzei, ale będzie dotyczyć to nie tylko samego skrzyżowania, wpłynie także na okoliczne uliczki oraz na zagospodarowanie zaniedbanego dziś terenu w pobliżu, ważna jest również płynność ruchu na samej ulicy Wybrzeże Szczecińskie. Dlatego miejsce to jest objęte odrębnymi analizami – powiedziała Monika Beuth, rzeczniczka prasowa i zastępczyni dyrektora Urzędu m.st. Warszawy.

Wnioski są takie, że na tę chwilę właściwie niewiele wiadomo i Warszawiakom pozostaje tylko czekać na informacje o kolejnych przetargach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szczecin. Kładka nas Struga już stoi

Przestrzeń

Szczecin. Kładka nas Struga już stoi

Wiadomości Szczecin 10 października 2024

Szczecin. Widać już podpory kładki pieszo-rowerowej nad ul. Struga

Przestrzeń

Szczecin. Rusza budowa 35-metrowej kładki nad Struga

Przestrzeń

Szczecin. Rusza budowa 35-metrowej kładki nad Struga

Wiadomości Szczecin 29 lipca 2024

Warszawa: 200 tys. osób na nowym moście pieszo-rowerowym

Przestrzeń

Warszawa otwiera most pieszo-rowerowy przez Wisłę

Mobilność

Kraków: Umowa na kładkę Ludwinów – Kazimierz podpisana

Przestrzeń

Zobacz również:

Szczecin. Kładka nas Struga już stoi

Przestrzeń

Szczecin. Kładka nas Struga już stoi

Wiadomości Szczecin 10 października 2024

Szczecin. Widać już podpory kładki pieszo-rowerowej nad ul. Struga

Przestrzeń

Szczecin. Rusza budowa 35-metrowej kładki nad Struga

Przestrzeń

Szczecin. Rusza budowa 35-metrowej kładki nad Struga

Wiadomości Szczecin 29 lipca 2024

Warszawa: 200 tys. osób na nowym moście pieszo-rowerowym

Przestrzeń

Warszawa otwiera most pieszo-rowerowy przez Wisłę

Mobilność

Kraków: Umowa na kładkę Ludwinów – Kazimierz podpisana

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5