PKP SA podpisały umowę z wykonawcą, który dokona adaptacji pomieszczeń w biurowcu przy Al. Jerozolimskich 56C (tzw. Swede Center) w Warszawie na potrzeby kolejowej medycyny pracy i biur PKP SA. Na roboty przeznaczono ok. dziewięć miesięcy.
Pomieszczenia Oddziału Kolejowej Medycyny Pracy (OKMP) i Kolejowego Ośrodka Medycyny Pracy (KOMP) oraz Centrum Naukowego Medycyny Kolejowej (CNMK) zaplanowano na I piętrze. Przewidziano 19 gabinetów (16 lekarskich, w tym dwie ciemnie, trzy psychologiczne), dwie sale grupowych badań psychologicznych w ramach KOMP i 12 gabinetów (9 lekarskich, w tym dwie ciemnie, trzy psychologiczne) w ramach CNMK. Do tego w innych miejscach biurowca wykonane zostaną nowa instalacja tryskaczowa i odgromowa, a także wymieniona zostanie wentylacja i klimatyzacja. – Pozostałe pomieszczenia na I i II piętrze zostaną przeznaczone do zagospodarowania komercyjnego – informuje Agnieszka Jurewicz z biura prasowego PKP SA.
10 stycznia PKP SA podpisały umowę z wykonawcą. To firma PRK 7 Nieruchomości, a wartość umowy to 26,420 mln zł. Na realizację prac przeznaczono 270 dni. Na razie nie wiadomo, kiedy placówki rozpoczną działalność w nowym miejscu.
W przychodni przeprowadzane są badania z zakresu medycyny pracy dla pracowników PKP, natomiast placówka CNMK prowadzi działalność naukowo-leczniczo-badawczą oraz przeprowadza dodatkowe badania w przypadku zgłoszenia zapotrzebowania na powtórzenie badań wykonanych przez KOMP. Obecnie Kolejowej Medycyny Pracy mieści się przy Nowogrodzkiej 62A i Chmielnej 73A. – Po przeniesieniu pomieszczeń Oddziału Kolejowej Medycyny Pracy oraz Centrum Naukowego Medycyny Kolejowej do budynku przy Alejach Jerozolimskich 56C, dotychczas zajmowane pomieszczenia zostaną zagospodarowane komercyjnie – mówi Agnieszka Jurewicz.
Biurowiec Swede Center – wybudowany na płycie nad torami linii średnicowej – został ukończony w 1994 r. Przez pierwsze lata mieścił Ikeę. Ostatnio obiekt przejęły PKP SA i obiekt funkcjonuje pod nazwą „PKP Żelazna”. Plany adaptacji w części pustego dziś obiektu przekreślają wcześniejsze koncepcje realizacji w tym miejscu wyższego obiektu –
PKP SA odstąpiły od wszelkich projektów deweloperskich i związanych z zagospodarowaniem terenów nad linią średnicową.