Tramwaje Warszawskie mają problem z najnowszymi pojazdami, czyli krótkimi Jazzami. – Producent tramwajów rozpoczął akcję serwisową związaną z wprowadzaniem prewencyjnych wzmocnień w konstrukcji tramwajów typu 134N – mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Tramwaje Warszawskie dokonały w ostatnich latach sporej wymiany taboru. Najnowsze pojazdy to krótkie, blisko 20-metrowe tramwaje 134N Jazz. Spółka zamówiła łącznie 30 takich wozów do obsługi mniej obleganych linii. Pierwszy pojazd
zaczął wozić pasażerów 30 lipca, rozpoczynając tzw. test niezawodności. Tramwaj musiał przejeździć 5 tys. km bez większych awarii i przestojów. Udało się go zakończyć
dopiero we wrześniu, co wpłynęło na
opóźnienie w odbiorze kolejnych wozów.
Teraz uwidoczniły się inne problemy związane z tramwajami. – Producent tramwajów rozpoczął akcję serwisową związaną z wprowadzaniem prewencyjnych wzmocnień w konstrukcji tramwajów typu 134N – informuje Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Pojazdy znów można spotkać na lawetach, gdyż naprawy wykonywane są w Bydgoszczy. – W jednostkach organizacyjnych spółki, gdzie tramwaje są eksploatowane, nie ma możliwości, aby wykonać przedmiotowe prace. W przypadku Zakładu Naprawy Tramwajów możliwości naprawcze są ograniczone ze względu na rozpoczynającą się w tym roku modernizację – wyjaśnia Powałka. – Działania profilaktyczne podjęliśmy, kierując się odpowiedzialnością za jakość dostarczonych Warszawie produktów. Choć przyczyna tej prewencyjnej akcji leży po stronie jednego z producentów podzespołów, traktujemy opiekę posprzedażową nad pojazdami marki Pesa jako coś oczywistego, a jednocześnie wyciągamy wnioski prowadzące do stawiania jeszcze wyższych wymagań naszym poddostawcom i weryfikowania współpracy z nimi – informuje Michał Żurowski, rzecznik prasowy Pesy.
– Harmonogram wykonywania akcji serwisowej jest obecnie uzgadniany pomiędzy stronami. Akcja serwisowa do tej pory zakończyła się w 1 tramwaju typu 134N, kolejny jest u producenta w Bydgoszczy. Pozostałe tramwaje realizują zadania przewozowe – mówi Michał Powałka.