Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Kto zajmie się modernizacją torowiska na Słomińskiego?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
07-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa: Kto zajmie się modernizacją torowiska na Słomińskiego?
fot. Janusz Jakubowski, CC BY-SA 2.0, flickr
Tramwaje Warszawskie wybrały wykonawcę prac modernizacyjnych odcinka torowiska na Słomińskiego, od Ronda Radosława do Dworca Gdańskiego. Czekamy na uprawomocnienie wyboru i rozpoczęcie prac.

Tramwaje Warszawskie zamknęły właśnie przetarg na remont torowiska na Słomińskiego, na odcinku od Ronda Radosława do Dworca Gdańskiego. Inwestycja ma objąć swoim zakresem przede wszystkim wymianę torowiska i jego zazielenienie, a także budowę odwodnienia oraz posadowienie nowych słupów trakcyjnych.

Istotnym elementem zadania będzie również przeniesienie w nową lokalizację zespołu przystankowego Baseny Inflancka, które zostaną przesunięte za skrzyżowanie w kierunku zachodnim. Natomiast przystanki Dworzec Gdański zostaną przebudowane i wydłużone do 68 metrów (ten element został zapisany w przetargu jako część prawa opcji).

Realizacją prac zainteresowane były trzy podmioty - Balzola Polska, Strabag oraz TOR-KAR-SSON. Balzola wyceniła realizację całości zamówienia (podstawa wraz z opcją) na 24,147 mln złotych, z czego 14,435 mln złotych na zamówienie podstawowe. Strabag chce wykonać prace za 21,408 mln złotych, z czego 13,05 mln za zamówienie podstawowe, natomiast ostatni oferent chce zrealizować całość prac za 26,559 mln złotych brutto (podstawa zamówienia została w tym przypadku wyceniona na niespełna 17 mln złotych). Budżet warszawskiego przewoźnika to 20,172 mln złotych brutto za zamówienie podstawowe, w którym zmieściły się wszystkie złożone oferty.

Jak poinformowały Tramwaje Warszawskie:

– W tym roku wyremontujemy trasę tramwajową na ul. Słomińskiego. Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę na remont pierwszego odcinka – od ronda Zgrupowania AK „Radosław” do Andersa. To firma Strabag. Teraz wybór musi się uprawomocnić.

– W sumie to 1507 metrów toru pojedynczego. Na znacznej części tego odcinka wymienimy konstrukcję torowiska na bezpodsypkową. Pojawi się rozchodnik. Zwiększymy rozstaw osi torów, zmodernizujemy też odwodnienie torowiska. Wymienimy słupy trakcyjne wraz z siecią i kablami trakcyjnymi. Przeniesiemy przystanki „Baseny Inflancka” na drugą stronę skrzyżowania z ul. Pamiętajcie o Ogrodach – bliżej do wejścia do centrum handlowego Arkadia. Wydłużymy przystanki „Dworzec Gdański”.

Przypomnijmy, że naprawę ma przejść cały odcinek torowiska na Słomińskiego, aż do Mostu Gdańskiego, choć odcinek od Mostu do Warszawy Gdańskiej zostanie wyremontowany własnym nakładem sił Tramwajów Warszawskich:

– Drugi odcinek – od Andersa do wjazdu na most Gdański – wyremontujemy siłami własnymi spółki. W sumie to 1591 metrów toru pojedynczego. Również na tym odcinku na znacznej części pojawi się zielone torowisko. Wymienimy częściowo konstrukcję torowiska. Usuniemy infrastrukturę pozostałą po zlikwidowanym przystanku tramwajowym „Bonifraterska” oraz zazielenimy teren po rozbiórce – dodają Tramwaje Warszawskie.

W czasie robót tramwaje nie będą kursować między rondem Zgrupowania AK „Radosław” a rondem Starzyńskiego (przez most Gdański). Zakładamy, że utrudnienia potrwają ok. trzy miesiące i będą koncentrować się w okresie wakacyjnym.

Działania na Słomińskiego są jednym z 34 zadań remontowych, jakie TW planują zrealizować w tym roku. Przewoźnik wyda na nie blisko 130 mln złotych.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Drzwi Stadlera. Czyli odwołanie w przetargu na tramwaje dla Warszawy

Prawo & Finanse

Drzwi Stadlera. Czyli odwołanie w przetargu na tramwaje dla Warszawy

Jakub Rösler 02 kwietnia 2025

Warszawa. Nowe wyświetlacze na przystankach tramwajowych

Komunikacja

Budowa metra na Bemowie. Zmiany w kursowaniu tramwajów

Komunikacja

Tramwaje Warszawskie biorą się za tory przy Arkadii

Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie biorą się za tory przy Arkadii

Redakcja/inf. pras. 11 marca 2025

Warszawa. Kolorowy i tramwajowy Dzień Kobiet

Komunikacja

Zobacz również:

Drzwi Stadlera. Czyli odwołanie w przetargu na tramwaje dla Warszawy

Prawo & Finanse

Drzwi Stadlera. Czyli odwołanie w przetargu na tramwaje dla Warszawy

Jakub Rösler 02 kwietnia 2025

Warszawa. Nowe wyświetlacze na przystankach tramwajowych

Komunikacja

Budowa metra na Bemowie. Zmiany w kursowaniu tramwajów

Komunikacja

Tramwaje Warszawskie biorą się za tory przy Arkadii

Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie biorą się za tory przy Arkadii

Redakcja/inf. pras. 11 marca 2025

Warszawa. Kolorowy i tramwajowy Dzień Kobiet

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5