Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty w przetargu na zaprojektowanie trasy tramwajowej na wschodnią część Białołęki. O zamówienie ubiega się pięć firm, a spółka może sporo oszczędzić. Budowa może ruszyć w 2028 r.
Trasa będzie miała prawie 6,5 km długości. Rozpocznie się na Targówku przy skrzyżowaniu ulic Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej. Dalej będzie prowadzić w ciągu ulic: św. Wincentego i Głębockiej. Następnie kilometrową estakadą przejdzie nad trasą S8 i rondem Małej Brzozy. Ostatni odcinek będzie biegł w rezerwie terenowej aż do Szkoły Podstawowej nr 112 przy ulicy Zaułek, gdzie znajdzie się pętla autobusowo-tramwajowa. Dodatkowo na ul. św. Wincentego za stacją metra, patrząc w kierunku centrum, przewidziano rozjazdy.
Wykonawca wybrany w przetargu przygotuje kompletną dokumentację projektową, umożliwiającą przeprowadzanie robót budowlanych, łącznie z budową drogi na odcinku od ul. Rembielińskiej do ul. Zaułek.. Uzyska też pozwolenie na budowę w trybie specustawy. Wykonawca będzie też pełnił nadzór autorski nad późniejszą realizacją prac. W ramach opcji przewidziano opracowanie dokumentacji dla parkingów przesiadkowych w rejonie stacji metra Kondratowicza (C20), ronda Małej Brzozy i ul. Zaułek.
Dzisiaj (15 maja) minął termin składania ofert. Wystartowało pięć podmiotów. Voessing Polska wyceniło zlecenie na 25,166 mln zł, konsorcjum Progreg i Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa – 25,830 mln zł, Databout – 28,844 mln zł, Multiconsult Polska – 31,569 mln zł, konsorcjum firm Infra – Centrum Doradztwa i Mosty Gdańsk – 31,919 mln zł. Budżet wynosił 40,269 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (95%) oraz doświadczenie personelu (5%).
tory odstawcze w rejonie stacji metra Kondratowicza, mat. TWWykonawca wybrany w przetargu będzie miał około 42 miesięcy na realizację zamówienia. W pierwszym etapie wykona analizę obsługi komunikacyjnej połączenia wschodniej części Białołęki ze stacją metra Kondratowicza (z uwzględnieniem możliwości wykorzystania wspólnej trasy tramwajowo-autobusowej). Zamówienie obejmuje też uzyskanie pozwoleń oraz ponowną procedurę oceny oddziaływania na środowisko. Realizacja robót budowlanych, po odebraniu dokumentacji projektowej i pozyskaniu niezbędnych decyzji administracyjnych, zaplanowana jest na lata 2028-2030. Warunkiem jest zabezpieczenie odpowiednich środków.