MZA Warszawa rozpisały ogromny przetarg na 160 autobusów gazowych. Jest podzielony na dwie części. Pierwsza dotyczy 70 autobusów z napędem CNG. Druga to 90 pojazdów napędzanych LNG. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia zamówienia o 30 przegubowych autobusów CNG.
W Warszawie na razie opublikowano tylko ogłoszenie o zamówieniu. Na oferty czekają do 20 lutego. Zamówienie jest podzielone na dwie części. Pierwsza dotyczy autobusów CNG (40 autobusów standardowej długości i 30 przegubowych). Druga to 90 autobusów z napędem na skroplony gaz ziemny (LNG), wszystkie mają być przegubowe.
Nie wiadomo jaką sumę MZA chcą przeznaczyć na zakup autobusów, ale o ich rozmiarze może świadczyć choćby wymagane wadium, w wysokości 2,5 mln zł.
Autobusy muszą być dostarczone w konkretnych terminach. Przegubowe autobusy CNG w ciągu 36 tygodni od podpisania umowy, ale nie wcześniej niż od 30 kwietnia 2021 r. Autobusy CNG standardowej długości w ciągu 40 tygodni od podpisania umowy, ale nie wcześniej niż od 28 maja 2021 r.
W przypadku autobusów LNG w terminie od 80. tygodnia od podpisania umowy, ale nie wcześniej niż 3 i 10 grudnia 2021 r. po 5 sztuk (łącznie 10 sztuk) i od 14 stycznia 2022 r. pozostałe 80 pojazdów.
Zamawiający przewiduje zmianę przedmiotu umowy w zakresie zwiększenia liczby autobusów objętych umową. Chodziłoby o dodatkowe 30 autobusów przegubowych CNG (tego samego typu i w tej samej cenie), które miałyby zostać dostarczone do końca 2021 r.
To już kolejne takie zakupy w MZA. W ubiegłym roku przewoźnik kupił 110 pojazdów z takim napędem. To efekt deklaracji sprzed dwóch lat, że stołeczny przewoźnik rezygnuje z zakupu pojazdów dieslowskich i będzie sprowadzał wyłącznie autobusy elektryczne i gazowe.