We wtorek Miejskie Zakłady Autobusowe ogłosiły przetarg na dostawę 80 nowych autobusów. Zamówienie jest podzielone na dwie części. 60 z zamawianych pojazdów to autobusy przegubowe.
Firmy mogą osobno składać oferty jeśli chodzi o dostawę 20 autobusów 12–metrowych, a osobno jeśli chodzi o dostawę 18–metrowych autobusów przegubowych. W tym pierwszym przypadku MZA planują wydać między 20 a 28 mln zł, w tym drugim między 100 a 115 mln zł. W sumie szacunkowa wartość całego zamówienia (bez VAT) to od 95 do 143 mln zł.
Mają być wygodne
W obu przypadkach głównym kryterium wyboru będzie cena, której wagę określono na 82 proc. Za parametry techniczne można uzyskać 7 proc. punktów a za cechy związane z ekologią, a chodzi tu zużycie paliwa, energii i emisję zanieczyszczeń, w sumie 11 proc. Wszystkie autobusy muszą spełniać unijną normę emisji spalin Euro6. Muszą być niskopodłogowe, bez stopni pośrednich w środku pojazdu, a maksymalna wysokość progu przy drzwiach to 34 cm.
W przypadku autobusów maxi chodzi o pojazdy o szerokości 2,5 m, z układem drzwi 2–2–2, które pomieszczą 80 pasażerów, w tym 23 na miejscach siedzących. Co najmniej sześć foteli powinno być usytuowanych na poziomie podłogi, a cztery z nich powinny być dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Dodatkowo w pojeździe musi się znaleźć minimum jedno miejsce na wózek dziecięcy i jedno na wózek inwalidzki.
Przegubowce, również szerokie na 2,5 metra, mają mieć cztery pary drzwi w układzie 2–2–2–2. Mają mieć pojemność 125 pasażerów i 42 miejsca siedzące a w tym minimum 10 miejsc na poziomie podłogi z czego 8 w przedniej części autobusu, w pobliżu drugich drzwi. Cztery miejsca muszą być przystosowane dla osób niepełnosprawnych i podobnie jak w krótszych autobusach wymagane są miejsca dla wózka inwalidzkiego i dziecięcego.
Wszystkie autobusy muszą być wyposażone w zaawansowany system informacji pasażerskiej, a także w system kamer i monitoringu, które m.in. umożliwią kierowcy obserwację na monitorze w kabinie strefy wewnątrz i na zewnątrz pojazdu w pobliżu tylnych drzwi gdy te są otwarte, a także strefy za pojazdem gdy włączony jest bieg wsteczny.
200 autobusów w tym roku
Oferty można składać do 26 lutego. Tego dnia zostaną otwarte. Zwycięzca jest zobowiązany do rozpoczęcia realizacji zamówienia w ciągu 24 tygodni od daty podpisania umowy. W przypadku autobusów 12–metrowych powinien dostarczyć po 10 pojazdów najpóźniej w 24. i 25. tygodniu. W przypadku przegubowców ten termin ustalono na po 10 pojazdów w tygodniach od 24. do 29. od daty podpisania umowy.
To pierwszy przetarg na zakup autobusów jaki Warszawa ogłosiła w tym roku. Stolica na razie czeka na 35 gazowych solbusów, które mają do niej trafić na przełomie stycznia i lutego, a w maju odbierze 10 elektrycznych solarisów. W ciągu ostatnich ośmiu lat w Warszawie wymieniono blisko 900 autobusów i wycofano z użytkowania zabytkowe ikarusy. W tym roku miasto chce kupić kolejne 200 pojazdów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.