Pięć warszawskich stowarzyszeń pisze petycję do Hanny Gronkiewicz-Waltz dotyczącą planowanej Trasy Mostu Krasińskiego, który wpasowałby się między Most Gdański a Most Grota i połączył Żoliborz z Pragą. Ich zdaniem inwestycja zniszczy dzielnicę, spowoduje korki, a dodatkowo spowoduje opóźnienie realizacji innych, istotniejszych projektów. Mieszkańcy w ten sposób argumentują swoje zdanie i domagają się przeprowadzenia odpowiednich konsultacji społecznych, których przy planowaniu przedsięwzięcia przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie (ZMID) zabrakło.
Szacowany koszt inwestycji, kóra jest jedną z najważniejszych w stolicy na lata 2014-22, to ok. 700 mln zł. – Powinniśmy poczekać na zakończenie prowadzonych prac np. na moście Grota-Roweckiego. Władze powinny sprawdzić jak to działa. Pochopne budowanie dużego mostu w planowany miejscu może przynieść bardzo złe skutki – mówi Antonii Ożyński, prezes Stowarzyszenia Żoliborzan, które było jednym z pięciu składających petycję. – Nie mówimy tu już tylko o tym, że budowa Trasy Mostu Krasińskiego zniszczy naszą dzielnicę. Nie przyniesie także ona pozytywnych efektów pod względem komunikacyjnym. Samochody nie znikają i po zjeździe z tej trasy będą stały w gigantycznych korkach ponieważ most wpompuje duży ruch do centrum miasta – dodaje.
W petycji dokładnie wymienione są powody, dla których droga w takiej postaci jakiej chce ZMID nie powinna powstać. Jak czytamy w dokumencie taki plan kłóci się „Strategią Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy”, a wprowadzenie tak dużej ilości pojazdów do centrum miasta spowoduje nie tylko korki ale również zwiększy zanieczyszczenie powietrza. Dodatkowo mieszkańcy twierdzą, że budowa spowoduje likwidację jedynego terenu zielonego o charakterze rekreacyjnym na osiedlu Śliwice, a także zagrozi wpisanym do gminnej ewidencji zabytków budynkom przy ulicy Oliwskiej, pozostałości dawnej Kolei Nadwiślańskiej. Zniszczeniu może też ulec stara część Żoliborza, której budynki są wpisane do rejestru zabytków.
Dokument do Hanny Gronkiewicz-Waltz został podpisany przez Stowarzyszenie Żoliborzan, Stowarzyszenie Nowy Żoliborz, Rada Kolonii Śliwice, Stowarzyszenie Zielone Mazowsze, Praskie Stowarzyszenie Mieszkańców „Michałów” oraz Ogród Warszawa Stowarzyszenie na rzecz Krajobrazu Kulturowego.
Więcej o szczegółach petycji przeczytasz w serwisie "Rynek Infrastruktury".
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.
