We wtorek, 9 sierpnia, na warszawskie ulice wyjechało 100 nowych autobusów. Firma Mobilis rozpoczęła przewozy w ramach rozpoczynającego się 7,5-letniego kontraktu. Zarząd Transportu Miejskiego po raz pierwszy zastosował w nim nowe, wysokie wymagania dotyczące taboru, kierowców oraz zaplecza technicznego.
Od 9 sierpnia pasażerowie podróżujący po Warszawie komunikacją miejską spotkają na przystanku nowe pojazdy - 50 autobusów to przegubowe Mercedesy Conecto G, a pozostałe 50 – Solarisy Alpino 8,9.
Zarząd Transportu Miejskiego dba, aby stołeczny transport publiczny stał na jak najwyższym poziomie. Jest to możliwe dzięki wysokim wymaganiom określanym w przetargach na świadczenie usług przewozowych. Wszystkie rozpoczynające dziś kursowanie autobusy są fabrycznie nowe i wyposażone m.in. w klimatyzację, monitoring, biletomaty, system głosowego zapowiadania przystanków oraz systemy lokalizacyjne.
fot. Mobilis Wszyscy kierowcy muszą znać język polski przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1). Muszą znać układ komunikacyjny oraz topografię Warszawy i okolic, a także przepisy porządkowe i taryfowe. Przewoźnik został zobowiązany do zatrudnienia kierowców na podstawie umowy o pracę na pełen etat.
- Nasi kierowcy i pracownicy nadzoru bez problemów przeszli egzaminy certyfikujące ich umiejętności, pracownicy zaplecza technicznego przeszli odpowiednie szkolenia, a kadra kierownicza perfekcyjnie zna wymagania, którym musimy sprostać. Cały personel dedykowany do obsługi tych kontraktów zatrudniony jest na pełen etat w ramach umowy o pracę – informuje Dariusz Załuska, Prezes Zarządu Mobilis Group.
Ekologiczna zajezdniaZarząd Transportu Miejskiego wprowadził wymóg posiadania przez operatora odpowiedniego zaplecza technicznego, czyli zajezdni, w której autobusy będą sprzątane i myte oraz będą przechodzić niezbędne przeglądy i naprawy.
Firma zmodernizowała więc i rozbudowała zajezdnię autobusową w dzielnicy Ursus, która w swoim nowym kształcie zapewni odpowiednią obsługę techniczną nowego taboru. Nowe zaplecze jest wyposażone w nowoczesną ścieżkę diagnostyczną, wydajny i bezpieczny punkt tankowania paliw oraz dwie przyjazne dla środowiska myjnie z zamkniętym obiegiem wody, co powoduje znaczne obniżenie jej zużycia. Autobusy są parkowane na ponad 1 ha powierzchni wyłożonej kostką oraz przygotowanej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Umowa za ponad pół miliardaUmowy na obsługę komunikacyjną z firmą Mobilis zostały podpisane 16 lutego 2016 roku. Przewoźnik zaproponował stawkę za wozokilometr 6,77 złotych brutto dla autobusów 9-metrowych i 8,29 złotych brutto w przypadku pojazdów 18-metrowych. Maksymalna wartość obu umów, za siedem i pół roku świadczenia usług, wynosić będzie ponad 572 mln złotych.
ZTM czeka na uruchomienie usług przez kolejne firmy, które mają przejąć część linii w stolicy
podpisano już umowę na przewozy 50 autobusami z firmą Arriva Bus, a na ostateczne rozstrzygnięcie czeka druga część tego przetargu, na kolejne 50 pojazdów,
który zapewne wygra Michalczewski.