Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie wprowadził nowe, awaryjne rozwiązanie na czas zagrożenia epidemicznego i czasowego spadku wykorzystania komunikacji. Pasażerowie będą mogli zawiesić swój bilet długookresowy.
Do tej pory bilety można było jedynie zwracać. Zarząd Transportu Miejskiego oddawał środki za niewykorzystane dni, pozostające do końca ważności biletu, po potrąceniu odstępnego. Była to opcja przydatna zwłaszcza przy długich urlopach.
Teraz, w dobie zagrożenia epidemicznego oraz apeli o ograniczenie przemieszczania się bądź pracę zdalną, stołeczny organizator komunikacji wprowadził nowe, awaryjne rozwiązanie. Podróżni, którzy teraz rezygnują z podróży komunikacją publiczną, będą mogli zawiesić swoje bilety długookresowe. Wystarczy wejść na specjalną stronę i podać numer karty miejskiej. Strona jest dostępna pod adresem
https://zawieswkm.wtp.waw.pl/. Po złożeniu wniosku można też pobrać potwierdzenie złożenia wniosku. Zgłoszenia wysłane wcześniej pocztą elektroniczną są nadal ważne, nie trzeba ich składać ponownie.
Na czym będzie polegać zawieszenie biletu? Pasażer nie otrzyma środków, ale będzie mógł później przekodować niewykorzystany czas ważności biletu na inny, wybrany przez siebie termin. Długość terminu będzie liczona od dnia złożenia wniosku przez internet. Aby przekodować bilet, pasażerowie będą musieli zgłosić się do Punktu Obsługi Pasażerów.
Nadal też można zwrócić bilet i otrzymać zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres ważności. W tym celu również należy udać się do Punktu Obsługi Pasażerów, gdyż – jak tłumaczy ZTM – zwrot biletu wymaga zmiany zapisu na Warszawskiej Karcie Miejskiej.