Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa nie chce koordynować inwestycji z PKP PLK?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-11-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej warszawscy społecznicy oskarżyli ratusz o brak współpracy z modernizującą linie kolejowe spółką PKP PLK, co może zaprzepaścić szanse na pozytywne zmiany w mieście. Twierdzenia potwierdził prezes kolejowej spółki Ireneusz Merchel.

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły modernizację największej w Polsce stacji Warszawa Zachodnia. W przygotowaniu jest dalszy ciąg remontu kluczowej dla transportu w stolicy czterotorowej linii średnicowej. Wiadomo, że spowoduje ona ogromne utrudnienia w mieście, a kolejarze będą musieli rozkopać zarówno tunel przechodzący częściowo pod al. Jerozolimskimi, jak i stację Warszawa Wschodnia i kilkadziesiąt obiektów inżynieryjnych. Powstanie też nowy most przez Wisłę.

Bez tunelu pod Warszawą Wschodnią?

Społecznicy dotarli do pism w sprawie współpracy przy realizacji inwestycji, które PKP PLK przesłała do stołecznego ratusza. Chodzi m. in. o budowę tunelu pod torami stacji Warszawa Wschodnia w ciągu planowanej Trasy Tysiąclecia między Pragą-Północ i Pragą Południe. Zdaniem społeczników, pisma PKP PLK wysłane do Biura Mobilności i Transportu oraz do wiceprezydenta Roberta Soszyńskiego przez ponad rok pozostawały bez odpowiedzi, wobec czego kolejarze deklarują położenie torów bez budowy połączenia międzydzielnicowego.

– Naszym zdaniem mamy do czynienia z dużym zaniedbaniem ze strony Ratusza, a w szczególności odpowiedzialnego za transport wiceprezydenta Roberta Soszyńskiego. – powiedział Krzysztof Daukszewicz z Porozumienia dla Pragi – Przy okazji planowanego remontu trasy średnicowej PKP PLK zaproponowało miastu wykonanie przebicia torów za dworcem Warszawa Wschodnia, co było zgodne z dokumentami planistycznymi miasta. Czekamy na stanowisko urzędu miasta w tej sprawie.

Propozycja społeczników to kameralne połączenie międzydzielnicowe – np. na wysokości ul. Tysiąclecia/Lubelskiej lub Chodakowskiej/Objazdowej. Połączenie nie musi być szeroką, kosztowną arterią – wystarczy w podobnej skali co tunel w ciągu ulicy Cierlickiej na lewym brzegu Wisły (Ursus). Efektem byłoby wygodne, lokalne połączenie międzydzielnicowe, którego tak bardzo brakuje. Nowy tunel mógłby też służyć komunikacji miejskiej, rowerzystom oraz pieszym – informują ruchy miejskie.

Prezes PLK potwierdza brak współpracy miasta

Podczas dzisiejszego spotkania z dziennikarzami prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, w odpowiedzi na pytanie Jarosława Osowskiego z „Gazety Stołecznej”, potwierdził zarzuty społeczników wobec miasta. Jak poinformował, spółka już w 2019 roku przesłała do Urzędu Miasta szereg propozycji współpracy przy przebudowie stacji Warszawa Wschodnia, przebudowie linii średnicowej pod al. Jerozolimskimi oraz przebudowie ul Towarowej. Według niego, miasto nie zajęło ostatecznego stanowiska w żadnej z nich.

Jak dodał, również Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego nie zareagował na pytania o możliwość przedłużenia do dworca Śródmieście linii WKD. – To wielka szkoda dla mieszkańców miasta – ocenił podkreślając, że szansa na tak głębokie zmiany w centrum miasta trafia się raz na kilkadziesiąt lat.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5