ZDM w Warszawie unieważnił przetarg na operatora przejść podziemnych przy Dworcu Centralnym, którego zadaniem miały być przebudowa pasaży, a także zarządzanie obiektem przez 30 lat. W postępowaniu nie wystartował ani jeden chętny.
ZDM w Warszawie ogłosił w kwietniu postępowanie na przebudowę i eksploatację przejść podziemnych w rejonie Dworca Centralnego, skrzyżowań Al. Jerozolimskich z al. Jana Pawła II i Chałubińskiego, a także z Emilii Plater oraz łącznika pomiędzy budynkiem LIM (Mariott) a Dw. Centralnym. Łączna powierzchnia obiektów, które zostaną objęte koncesją, to ponad 9 tys. m2. W obrębie obiektów mogą być zlokalizowane powierzchnie komercyjne z przeznaczeniem na cele usługowe, handlowe i gastronomiczne oraz nośniki reklamowe. Wykonawca miał zostać wybrany w oparciu o ustawę o partnerstwie publiczno-prywatnym. Koncesja na pełnienie funkcji operatora przejścia miała zostać udzielona na okres 360 miesięcy, czyli 30 lat.
Koncesjonariusz miał przygotować projekty budowlane wykonawcze przebudowy w oparciu o istniejącą koncepcję, a następnie przeprowadzić prace. Wewnątrz przejścia przewidziano remont kapitalny bądź wymianę instalacji wodno-kanalizacyjnych, elektrycznych i urządzeń wentylacyjnych.
Wczoraj (24 lipca) minął zmieniony termin składania ofert. Jak się okazało, nie wpłynęła żadna oferta. W tej sytuacji ZDM poinformował o unieważnieniu postępowania. – W obecnej sytuacji analizujemy różne warianty co do dalszego postępowania. Ze względu na zakres i rodzaj postępowania (w trybie PPP) za wcześnie (2 dni po unieważnieniu postępowania), by określać czy i kiedy będzie ogłoszone nowe postępowania i czy będzie w zmienionej formule – informuje Paweł Olek z biura prasowego ZDM.
Jesienią zeszłego roku
udostępniono pasy na skrzyżowaniu Emilii Plater i Al. Jerozolimskich. Przejścia naziemne mają się tez pojawić na rondzie Czterdziestolatka – docelowo o północnej stronie, przez al. Jana Pawła II, po zachodniej stronie, przez Al. Jerozolimskie i po południowej stronie, w rejonie Nowogrodzkiej. To element większego projektu –
przebudowy odcinka al. Jana Pawła II od ronda ONZ do ronda Czterdziestolatka. W przeciwieństwie do
innych przejść podziemnych, nie wydaje się, żeby pasy te miały doprowadzić do drastycznego spadku popularności podziemi – są one nierozerwalnie powiązane z układem przejść podziemnych Dworca Centralnego, poza tym w niektórych relacjach nadal szybciej może być przejść dołem.