Partner serwisu
Przestrzeń

Warszawa. Nowa, zielona Grzybowska

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
06-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

Ulicę Grzybowską czekają duże zmiany. Właśnie ogłoszony został przetarg na jej rozbudowę. Poza poprawą estetyki i bezpieczeństwa w ruchu drogowym, pojawią się nowe drzewa – ponad 100 sztuk, krzewy, byliny i trawy. Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 21 miesięcy na wykonanie robót.

Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta ogłosił przetarg na wykonawcę rozbudowy ul. Grzybowskiej na długości ok. 1,5 km – od al. Jana Pawła II do ul. Siedmiogrodzkiej (rejon skrzyżowania z ul. Karolkową). Planowany termin składania ofert mija 10 września. Ulica ma być gotowa w ciągu 21 miesięcy od podpisania umowy z wybranym wykonawcą.

Nowe jezdnie, chodniki i przystanki

Po obu stronach ulicy zostaną wybudowane nowe chodniki. Rowerzyści skorzystają z wydzielonych dróg dla rowerów lub wyznaczonych na jezdni pasów. Od ul. Towarowej do al. Jana Pawła, ul. Grzybowska będzie miała dwie jezdnie rozdzielone wyspą. Na każdej znajdzie się jeden pas ruchu, a w rejonie skrzyżowań dodatkowe pasy do skrętu. Od ul. Towarowej do ul. Karolkowej ulica będzie jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu. Uporządkowane zostanie także parkowanie pojazdów, co ułatwi poruszanie się po drodze i poprawi bezpieczeństwo. Dzięki nowym przystankom komunikacji publicznej zwiększy się wygoda w korzystaniu z transportu miejskiego.

Więcej zieleni

Ważnym elementem inwestycji jest także zieleń miejska. Wzdłuż ulicy Grzybowskiej zostaną założone zieleńce, w których pojawią się nowe drzewa, krzewy, byliny i trawy. Posadzonych ma być ponad 100 drzew – głównie klonów polnych – i kilkadziesiąt drzewo-krzewów świdośliwy drzewiastej. Wykonawca prac przeanalizuje jeszcze możliwość zwiększenia liczby planowanych do posadzenia drzew. Wśród 13 tysięcy krzewów, które pojawią się wzdłuż drogi, znajdą się róże, porzeczki alpejskie i trzmieliny.

Tereny zielone będą harmonijnie współgrać z układem chodników i ścieżek rowerowych, a ich rozmieszczenie nie wpłynie na przepustowość ulicy.

Nowe zjazdy i dojścia do nieruchomości

Rozbudowa ulicy Grzybowskiej to także odpowiedź na potrzeby właścicieli nieruchomości przylegających do drogi. Poprawi się estetyka ulicy i dostęp do znajdujących się tam nieruchomości. Powstaną nowe zjazdy i dojścia, które będą dostosowane do potrzeb mieszkańców. Dzięki temu korzystanie z terenów komercyjnych, biurowych oraz mieszkalnych będzie łatwiejszy i bardziej funkcjonalny, a przestrzeń uliczna zostanie uporządkowana.

Infrastruktura podziemna, odwodnienie i oświetlenie

Zakres zaplanowanych prac obejmuje również przebudowę znajdujących się w drodze sieci: wodociągowej, cieplnej a także urządzeń elektroenergetycznych, sygnalizacji świetlnej i kanalizacji teletechnicznej. Nowa kanalizacja deszczowa zadba natomiast o skuteczne odprowadzanie wody, co pozwoli ograniczyć ryzyko zalewania ulicy podczas intensywnych opadów.
Nowoczesne oświetlenie uliczne zwiększy widoczność na całym rozbudowywanym odcinku drogi. Dodatkowo doświetlone zostaną przejścia dla pieszych.

Finansowanie

Na podstawie przepisów ustawy o drogach publicznych, rozbudowa ul. Grzybowskiej będzie wspólnie finansowana przez m.st. Warszawę i inwestorów prywatnych – deweloperów, którzy realizują inwestycje przy ul. Grzybowskiej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czy Paryż stanie się „piętnastominutowym” miastem?

Przestrzeń

Czy Paryż stanie się „piętnastominutowym” miastem?

Jakub Dybalski 26 stycznia 2020

Poznań. Plac Kolegiacki z umową i (prawie) bez aut

Przestrzeń

Manchester wyda 1,5 mld funtów na to, by być jak Kopenhaga

Przestrzeń

Klucz do „miasta szczęśliwego”

Przestrzeń

Klucz do „miasta szczęśliwego”

Redakcja 08 września 2017

USA. Amerykanie leczą zatoki, czyli trzy wersje przystanków

Komunikacja

Warszawa. O tym, że Proximo jest lepsze od Warsaw Spire i dlaczego

Przestrzeń

Zobacz również:

Czy Paryż stanie się „piętnastominutowym” miastem?

Przestrzeń

Czy Paryż stanie się „piętnastominutowym” miastem?

Jakub Dybalski 26 stycznia 2020

Poznań. Plac Kolegiacki z umową i (prawie) bez aut

Przestrzeń

Manchester wyda 1,5 mld funtów na to, by być jak Kopenhaga

Przestrzeń

Klucz do „miasta szczęśliwego”

Przestrzeń

Klucz do „miasta szczęśliwego”

Redakcja 08 września 2017

USA. Amerykanie leczą zatoki, czyli trzy wersje przystanków

Komunikacja

Warszawa. O tym, że Proximo jest lepsze od Warsaw Spire i dlaczego

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5