Ulica Obozowa – pod względem bezpieczeństwa i wygody pieszych oraz pasażerów komunikacji tramwajowej – pozostawia wiele do życzenia. Na razie nie ma co liczyć na modernizację ulicy, którą skutecznie – kilka lat temu – blokowali radni dzielnicowi. W ramach poprawy bezpieczeństwa na pięciu najbardziej niebezpiecznych przejściach pojawią się azyle. Jako rozwiązanie doraźne, które jednak ma szansę długo funkcjonować.
Na ul. Obozowej torowisko poprowadzone jest środkiem, a z tramwaju w wielu miejscach wysiada się na jezdnię. Na większości ulicy nie ma wyznaczonych pasów ruchu, a szerokość jezdni skłania wielu kierowców do wyprzedzania. Przejście przez ulicę – dwie jezdnie i torowisko – stanowi w takich warunkach wyzwanie. Kierowcy nie zawsze też ustępują pierwszeństwa pasażerów opuszczającym tramwaje.
Już kilka lat temu – w 2014 r. – prezentowany był projekt przebudowy ulicy. „Inwestycja Tramwajów Warszawskich budziła duże kontrowersje
w ówczesnej radzie dzielnicy Wola i nie została zrealizowana. Obecnie nie
ma takiej możliwości chociażby ze względu na inne znaczne utrudnienia w ruchu w tym rejonie, czyli budowę II linii metra, a wcześniej również modernizację kolejowej linii obwodowej” – przypomina Zarząd Dróg Miejskich. Obecnie przebudowa ulicy i trasy tramwajowe planowana jest „po 2024 r." – jeśli oczywiście znajdą się środki.
ZDM przygotował projekt „doraźnej” poprawy bezpieczeństwa. Obejmie on wszystkie pięć przejść bez sygnalizacji pomiędzy Księcia Janusza a al. Prymasa Tysiąclecia: przy przystanku Dalibora (2 przejścia) i Magistracka (2 przejścia) oraz przy ul. Majakowskiego. Każde z przejść otrzyma po dwie wysepki, które będą oddzielać torowisko od jezdni. Dzięki temu pieszy będzie mógł pokonywać przejście na raty, a samo przejście będzie krótsze. Ponadto przed przystankami pojawią się progi zwalniające. Azyle mają się pojawić w ciągu 2-3 miesięcy.
Przy okazji ZDM poprawi bezpieczeństwo na przejściu przez ul. Ciołka u zbiegu z Obozową. Zamiast trzeciego pasa pojawić ma się tam wysepka dzieląca kierunki ruchu.