W zeszłym tygodniu Arriva, wykonująca przewozy na zlecenie ZTM Warszawa, uziemiła wszystkie jeżdżące w stolicy autobusy marki Otokar. Jak informuje przewoźnik, udało się usunąć zdiagnozowany błąd oprogramowania i pojazdy powrócą do obsługi podróżnych w ramach stołecznej komunikacji.
W ramach podpisanej w 2018 r. umowy Arriva wprowadziła do ruchu nieznane wcześniej w Warszawie tureckie autobusy Otokar Vectio C. Przewoźnik zapewnia w sumie 25 pojazdów w ruchu oraz dziewięć pojazdów rezerwy. Dziewięciometrowe pojazdy Otokar Vectio C.
W zeszłym tygodniu
informowaliśmy, że Arriva zdecydowała się uziemić wszystkie Otokary z uwagi na wykrytą usterkę. Nie spowodowało to jednak zakłóceń w funkcjonowaniu komunikacji – obsługa linii została zapewniona przez innych operatorów, w tym także przez Arrivę (innymi autobusami).
Jak poinformował właśnie przewoźnik, błąd oprogramowania, który zdiagnozowano w zeszłym tygodniu w 9-metrowych autobusach, został usunięty. – Działania podjęte wspólnie z producentem autobusów pozwoliły na dobrą diagnozę problemu, a intensywne jazdy testowe autobusów potwierdziły pełne usunięcie usterki. Po zakończeniu czynności na wszystkich autobusach całkowita sprawność pojazdów została zagwarantowana przez producenta – informuje Joanna Parzniewska, rzeczniczka firmy Arriva. – Podkreślamy, że podjęta decyzja o czasowym wyłączeniu z ruchu tej marki autobusów, spowodowana była daleko idącą ostrożnością i uzyskaniem pewności o całkowitym bezpieczeństwie wykorzystywanych pojazdów – dodaje Parzniewska.
Otokary powrócą do obsługi podróżnych. – Obecnie pojazdy są sprawdzone, bezpieczne, a usterka jest wyeliminowana. W związku z powyższym, w uzgodnieniu z organizatorem – Zarządem Transportu Miejskiego – autobusy 9-metrowe zostaną jutro (2 czerwca) przywrócone do regularnej obsługi linii – informuje Joanna Parzniewska.