Tramwaje Warszawskie poinformowały, że pod koniec lutego uruchomiony zostanie kolejny odcinek linii tramwajowej na Tarchominie do przystanków na Nowodworach. Tramwaje miałyby tam dojeżdżać regularnie 27 lutego. To pierwsza inwestycja tramwajowa stolicy realizowana ze środków unijnych z perspektywy 2014-2020.
Przy okazji rozpisania
przetargu na 213 nowych tramwajów spółka Tramwaje Warszawskie poinformowały o postępach prac przy budowie przedłużenia linii tramwajowej na Tarchominie wzdłuż ulicy Światowida. Zgodnie z umową wykonawca powinien przekazać inwestycję Tramwajom Warszawskim do odbioru w terminie do 7 lutego 2017 r. – Możemy potwierdzić, że od 27 lutego będziemy regularnie jeździć tramwajem na Nowodwory. Być może będzie niespodzianka już 26 lutego – zapowiada Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.
Od kilku lat Tramwaje Warszawskie etapami realizują trasę tramwajową z Młocin na Tarchomin. W tej chwili tramwaje dojeżdżają do pętli Tarchomin Kościelny przy Mehoffera. Teraz realizowany jest już trzeci etap w postaci 1,5-kilometrowego odcinka dwutorowej trasy wzdłuż Światowida do ul. Strumykowej. Umowa z wykonawcą, konsorcjum ZUE i Strabag, opiewająca na kwotę 31,6 mln zł,
została podpisana 7 czerwca 2016 r.
Na trasie znajdują się dwa nowe zespoły przystankowe – na skrzyżowaniach z Ordonówny i Stefanika. Realizowany teraz odcinek pozbawiony jest pętli. Na wysokości istniejącej pętli autobusowej Nowodwory ułożono rozjazd dla tramwajów dwukierunkowych. Zastosowano tutaj
pierwszy w Warszawie rozjazd z krzyżownicą głębokorowkową. Tramwaje będą mogły przejeżdżać szybciej, a w dodatku ciszej i bardziej komfortowo.
Realizowany obecnie odcinek linii tramwajowej to pierwsza tramwajowa inwestycja Warszawy finansowana ze środków unijnych z perspektywy 2014-2020. Umowę o dofinansowanie
podpisano w grudniu. W kolejnych etapach tramwaje mają pojechać dalej wzdłuż Światowida do pętli Winnica, planowanej w rejonie Modlińskiej. Całość miałaby zostać zakończona do 2018 r.