Już w przyszłym roku będzie gotowa nowa trasa tramwajowa wzdłuż ul. Kasprzaka do Wolskiej. Na budowie tramwaju pojawiły się już pierwsze szyny. Budowa zakończy się w przyszłym roku.
Tramwajarze pracują w dwóch miejscach – na ul. Kasprzaka przy Karolkowej i przy Redutowej. W pierwszym miejscu trwają roboty związane z budową nowych torów. Zespawano przywiezione szyny. Wkrótce zaczną się kolejne etapy konstruowania nowego torowiska obsadzonego rozchodnikiem, rośliną która nie wymaga podlewania i zakwita wieloma kolorami. W Warszawie jest już ponad 25 km zielonych torów i przybędą kolejne.
Przy ul. Redutowej tramwajarze pracują przy przejściu podziemnym prowadzącym do przystanku tramwajowego, a na Wolskiej są prowadzone prace przygotowawcze przed budową wiaduktów dla nowej jezdni. Ruch tramwajowy w rejonie przystanku Reduta Wolska będzie oddzielony od ruchu samochodowego (tramwaj pojedzie obecnym wykopem dla samochodów). A na perony i do przejścia będzie można dostać się z pomocą schodów, wind i pochylni. Niebawem zostaną usunięte kolizje sieci sanitarnej i elektroenergetycznej z zaprojektowaną infrastrukturą.
mat. UM WarszawaW sumie tramwajarze wybudują ok. 2,3 km nowych torów w ciągu Kasprzaka między ulicami Wolską i Skierniewicką oraz zmodernizują ok. 1,2 km istniejącego torowiska w ciągu Wolskiej i Kasprzaka. Pasażerowie skorzystają z nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy Ordona. Budowa nowej trasy ma się zakończyć w 2023 roku.
Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Na otwarcie tramwaju na Kasprzaka czekają mieszkańcy szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolic ul. Jana Kazimierza. Ale skorzystają nie tylko mieszkańcy Woli. Tramwaj dowiezie pasażerów do przystanku kolejowego Warszawa Wola.
W ramach inwestycji tramwajarze zasadzą aż 94 nowe drzewa. Będą to rodzime gatunki liściaste – klon pospolity, jesion wyniosły, wiąz szypułkowy oraz dąb szypułkowy. Parametry drzew będą zgodne ze standardami kształtowania zieleni Warszawy. Średnica pni powinna być nie mniejsza niż 16-18 cm. Będą to drzewa o docelowych wysokościach od 8 m do nawet 20 m i średnicy korony od 2 m do nawet 15 m. Nasadzonych zostanie także 413 m² traw ozdobnych i bylin oraz 6603 m² krzewów. Nasadzenia krzewów, traw ozdobnych i bylin wyznaczono przy peronach tramwajowych, przy skrzyżowaniach, w pasach między jezdniami oraz wzdłuż Wolskiej. Z kolei drzewa zaprojektowano jako uzupełnienie szpalerów wzdłuż Wolskiej i Kasprzaka i w obrębie inwestycji. Betonowe ściany przy przystanku w wykopie u zbiegu Wolskiej i Kasprzaka będą obsadzone pnącymi roślinami. W tym miejscu zwiększy się powierzchnia terenów zielonych – na skraju torowiska i parku Powstańców Warszawy będzie podwójny, a miejscami nawet potrójny szpaler drzew.