Trwa awaryjny remont wiaduktu kolejowego nad ul. Solec, choć plany PKP PLK zakładają rozbiórkę i odbudowę obiektu w ramach modernizacji linii średnicowej planowanej w najbliższych latach. Kolej przekonuje jednak, że obiekt nie może tyle czekać.
Prace rozpoczęły się 10 lipca i wiążą się z zamknięciem ulicy Solec dla ruchu kołowego (pod wiaduktem przechodzić mogą jedynie piesi). – W ciągu trzech tygodni wymieniona i naprawiona zostanie elewacja obiektu – informuje Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK. Roboty wykonuje Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu, należący do Grupy PKP PLK. Ich koszt to 1,5 mln zł.
W ramach odkładanej ciągle modernizacji linii średnicowej między Warszawą Zachodnią i Warszawą Wschodnią przewidziano rozbiórkę i odbudowę obiektów inżynieryjnych, w tym wiaduktu na Solcu. Pomiędzy Solcem a Wybrzeżem Kościuszkowskim powstanie nowy przystanek. PKP PLK zapewniają jednak, że remontowany teraz obiekt nie może już dłużej czekać. – Wiadukt wymagał przeprowadzenia bieżących prac. Istniało zagrożenie, że pojedyncze betonowe fragmenty gzymsów mogłyby spaść na jezdnię pod obiektem na ul. Solec – mówi Jakubowski.
W ramach przebudowy linii średnicowej przewidziano m.in. rozbudowę Śródmieścia do stacji z układem czterech torów, budowę łącznika w stronę stacji metra, realizację przystanków Rondo De Gaulle’a i Solec, które zastąpią istniejący przystanek Powiśle. Roboty wymuszą m.in. rozkopanie Alej Jerozolimskich, które odtworzone zostaną w nowym kształcie. Nową formę otrzyma też most średnicowy.
Aktualny harmonogram zakłada przetargi w 2024 r. i zakończenie robót w 2029 r.