Kończy się budowa nowej trasy tramwajowej na ul. Kasprzaka. Zarząd Transportu Miejskiego przygotowuje się do I etapu, czyli uruchomienia torów na Kasprzaka, ale jeszcze bez Wolskiej. Niewykluczone, że nowa trasa ruszy jeszcze w tym roku.
Tramwaje Warszawskie kończą I etap tramwaju na Kasprzaka, który obejmuje odcinek torów wzdłuż ul. Kasprzaka. – Termin kontraktowy całej inwestycji to koniec I kwartału 2024 r. Wszystko wskazuje jednak na to, że data uruchomienia tramwajów na nowej trasie będzie szybsza. Prace wzdłuż torowiska na Kasprzaka mają zakończyć się na dniach, po czym wystąpimy o pozwolenie na użytkowanie. Liczymy, że trasę uda się uruchomić w tym roku – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.
Wiadomo już, jakie tramwaje pojadą nową trasą. – W I etapie Wolska dalej będzie nieprzejezdna dla tramwajów, które jednak będą mogły jeździć już nowym torowiskiem po Kasprzaka. Planujemy skierować linie 10, 11, 26 i 27 właśnie przez Kasprzaka. Utrzymany zostanie jednocześnie rozjazd nakładkowy przy przystanku PKP Wola (Wolska). Dojeżdżać będzie tu linia 13 – mówi Paweł Mudant, kierownik Działu Organizacji Przewozów z Zarządu Transportu Miejskiego. 11 będzie dojeżdżać do pętli Nowe Bemowo, 10 do Os. Górczewska, a 26 do pętli Metro Młociny. Z drugiej strony 11, jako wzmocnienie 10, dojedzie do Dw. Centralnego i dalej, przez Filtrową, do Placu Narutowicza (w przyszłości linia ta przymierzana jest do obsługi nowej trasy na Sielcach, wzdłuż Gagarina). Na razie, w tym etapie, 11 najpewniej będzie kursować wyłącznie w szczycie.
– Nie planujemy na razie zmian w autobusach. Ewentualne zmiany będą możliwe po II etapie tramwaju wzdłuż Kasprzaka i zakończeniu przebudowy Jana Kazimierza – wskazuje Mudant. Wspomniana przebudowa ulic na Odolanach ma zakończyć się w I kwartale 2025 r. Oznacza to, że utrzymana zostanie linia 105, która dublować będzie tramwaj wzdłuż Połczyńskiej, Wolskiej i Kasprzaka do Ronda Daszyńskiego. – Częstotliwość będzie nieco mniejsza. Liczymy, że duża liczba pasażerów przeniesie się jednak do tramwajów – zakłada Paweł Mudant.
Wiadomo jak będą jeździć tramwaje w II etapie, gdy otwarta zostanie Wolska. Wrócą tam tramwaje linii 13, 26 i 27. – Zakładamy, że nie będzie ruchu liniowego na Skierniewickiej, która jednak będzie służyć będzie jako dojazd do zajezdni tramwajowej. Osiedla obsługiwane przez tramwaj na Skierniewickiej są w zasięgu dojścia do Wolskiej i Kasprzaka – wyjaśnia Mudant.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.