Jak informują PKP PLK, nowy przystanek Warszawa Powązki, który znajdzie się na linii obwodowej nr 20, zostanie oddany w 2019 r., czyli później niż cała przebudowywana linia między Warszawą Gdańską a Warszawą Zachodnią (peron 8). Nowe perony znajdują się w fazie projektowej.
Przystanek Warszawa Powązki jest zaplanowany na linii nr 20 po wschodniej stronie ul. Powązkowskiej, między Warszawą Gdańską a budowanym przystankiem Warszawa Koło przy Obozowej. – Dojście na przystanek Powązki będzie możliwy od jednej strony wiaduktu na ulicy Powązkowskiej i od ulicy Duchnickiej – informuje Karol Jakubowski z bura prasowego PKP PLK. Po stronie wschodniej przewidziano kładkę. Od strony Powązkowskiej nie zaplanowano przejść pod wiaduktem na drugą stronę ulicy – zejścia znajdą się tylko po wschodniej stronie. – Dojścia do peronów zostały ustalone z miastem – podkreśla Jakubowski. Przystanek zostanie wybudowany w stylu nawiązującym do pozostałych peronów na tej trasie.
Warszawa Powązki zostanie oddana później niż zmodernizowana linia nr 20 między Warszawą Gdańską a Warszawą Zachodnią (peron nr 8), której
otwarcie zapowiadane jest na połowę 2018 r. – Przystanek osobowy Warszawa Powązki nie był pierwotnie objęty projektem dla linii obwodowej. W trakcie prac dostrzegliśmy potrzebę komunikacji dynamicznie rozwijanego się w tym rejonie budownictwa mieszkaniowego i zadecydowaliśmy się na jego realizację w formule projektuj i buduj – wyjaśnia Jakubowski. Zadaniem wykonawcy będzie też uzyskanie decyzji administracyjnych zezwalających na realizację prac (ustanowienia lokalizacji linii kolejowej i pozwolenia na budowę).
Budowa przystanku ma nie powodować utrudnień na skończonej linii nr 20. – Zakończenie robót budowlanych na linii obwodowej, jak i przy budowie nowego przystanku Warszawa Powązki planujemy w kwietniu 2019 roku – mówi Karol Jakubowski. Wówczas zakończyć się ma realizacja całej inwestycji, w skład której – oprócz linii nr 20 – wchodzą także linie nr 507 i 519. Ich przebudowa rozpocznie się po uruchomieniu linii nr 20.