Partner serwisu
Przestrzeń

Warszawa: Przystanki tramwajowe Nowowiejska w nowych miejscach?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Przystanki tramwajowe Nowowiejska w nowych miejscach?
fot. UM Warszawa
Tramwaje Warszawskie przygotowały koncepcję zmian w węźle przystankowym Nowowiejska. Przystanki miałyby zostać przeniesione na wyloty skrzyżowań w celu ułatwienia przesiadek. Przy okazji przewidziano poszerzenie wąskich peronów. Spółka przeprowadzi teraz audyt bezpieczeństwa zaproponowanych rozwiązań.

Tramwaje Warszawskie dysponują koncepcją zmian lokalizacji przystanków tramwajowych w węźle Nowowiejska. Te miałyby zostać przeniesione za skrzyżowanie. – Podstawową korzyścią jest zgrupowanie kursów tramwajów w jednym kierunku na jednym peronie przystankowym. Ogranicza to ryzyko, tego że piesi dobiegaliby do peronów – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Jak wyjaśnia jednak, lokalizacje nie są jeszcze zatwierdzone.

Niestety, przystanek Nowowiejska 05 (w kierunku pl. Politechniki) musiałby zostać odsunięty o ok. 70 m na wschód od tarczy skrzyżowania. – Przyczyną odsunięcia jest brak zgody służb konserwatorskich na przebudowę bramy przeciwpożarowej Politechniki Warszawskiej, która uniemożliwia wyznaczenia peronu podwójnego. Straż Pożarna nie zgadza się na wyznaczenie dojazdu do tej bramy w poprzek peronu przystankowego. Długość dojścia pieszego wzrośnie nieznacznie – w stosunku do dojścia do pierwszego tramwaju na przystanku podwójnym – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Rozważane są dwa warianty dojścia do przystanku. Pierwszy – gorszy z punktu widzenia pasażerów – zakłada dojście do przystanku Nowowiejska 05 wzdłuż ogrodzenia Politechniki Warszawskiej, a następnie przez projektowane przejście po zachodniej stronie projektowanego przystanku. Przez to liczba przejść dla pieszych do pokonania przez przesiadających się pasażerów zwiększy się o jeden. Drugi wariant zakłada dodatkowe dojście do przystanku chodnikiem między jezdnią Nowowiejskiej a torowiskiem – kosztem jednak szerokości jezdni i wydzielonego pasa do skrętu. Wydzielono dwa podwarianty – z sygnalizacją i brakiem sygnalizacji na nowym przejściu przez torowisko przy wspomnianym przystanku.

Teraz Tramwaje Warszawskie zlecają wykonanie audytu bezpieczeństwa dojść. Jego celem jest „zidentyfikowanie zagrożeń, określenie ryzyk i wybór preferowanego wariantu i podwariantu rozwiązania oraz przedstawienie możliwych dodatkowych rozwiązań w zakresie poprawy bezpieczeństwa projektowanych dróg i przejść dla pieszych prowadzących do nowej lokalizacji tramwajowego peronu przystankowego Nowowiejska 05”. Pod uwagę wzięte będą m.in. kwestia widoczności i czytelności zaprojektowanych rozwiązań, a także potencjalny wpływ parkujących pojazdów na widoczność oznakowania.


Wariant I, mat. TW


Wariant II, mat. TW

Niestety, przy okazji inwestycji nie zostaną zbudowane dodatkowe (wydzielone) tory do skrętu dla tramwajów, co poprawiłoby przepustowość węzła – i zmniejszyło przypadki blokowania się tramwajów jadących w innych relacjach. – Brakuje miejsca w pasie drogowym na wyznaczenie dodatkowych torów ze względu na konieczność wyznaczenia drogi rowerowej. Ponadto założeniem projektu było uniknięcie przebudowy torowiska znajdującego się w dobrym stanie technicznym, które zostało podczas modernizacji przygotowane już do przeniesienia przystanków na wyloty skrzyżowania. Jest tam konstrukcja z podbudową betonową i zabudową asfaltową – wyjaśnia rzecznik.

Dokładny termin inwestycji nie jest w tym momencie znany. – Będzie to zależało od ustaleń z miejskimi drogowcami. Przebudowa przystanków miałaby szerszy kontekst, czyli wyznaczenie dróg rowerowych wzdłuż Alej Niepodległości i Chałubińskiego – mówi Dutkiewicz.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5