W lipcu Tramwaje Warszawskie ogłosiły wyczekiwany przetarg na budowę ok. 2,3-kilometrowej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Kasprzaka na odcinku od Skierniewickiej do Wolskiej. Oferty mieliśmy poznać w październiku, ale termin już dwukrotnie był przesuwany. Zgodnie z ostatnią zmianą potencjalnych wykonawców powinniśmy poznać dopiero pod koniec roku. Jeśli, rzecz jasna, nie będzie dalszych przesunięć.
Przedmiotem przetargu jest
budowa nowego odcinka torowiska wzdłuż ul. Kasprzaka – między Skierniewicką a Wolską – wraz z przebudową przyległych odcinków w ciągu Kasprzaka i Wolskiej. W sumie powstanie ok. 2,3 km nowego torowiska i wyremontowanych zostanie ok. 1,2 km istniejącego torowiska. Linia miałaby zostać oddana do użytku w 2023 r.
Termin składania ofert wyznaczono dosyć odległy, ponad standard wielu przetargów – na 12 października. Tramwaje Warszawskie już dwukrotnie przesuwały ten termin. Wpierw na 23 listopada, a teraz na 29 grudnia. – Odpowiadamy na pytania ze strony wykonawców, które wciąż do nas spływają. A chcemy to zrobić najbardziej rzetelnie jak to tylko możliwe, żeby realizacja kontraktu budowlanego szła bez komplikacji formalnych – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich. Jak dodaje, pytań jest już 750, a spółka odpowiedziała jak dotąd na ponad 300.
Jak pisaliśmy, projekt
nie przewiduje budowy rozjazdów dla dwóch odnóg planowanej trasy Wola – Dw. Zachodni – Ochota – Mokotów – Wilanów. Jej realizacja odsuwa się w czasie i w chwili obecnej nie wiadomo, kiedy w ogóle mógłby zostać zrealizowany odcinek między Kasprzaka a Dworcem Zachodnim.