Koniec z widokiem niesprawnych pragotronów z zacinającymi się literami na stacji Warszawa Rembertów. PKP PLK postanowiły zdemontować wyświetlacze klapkowe z uwagi na liczne usterki oraz problem z pozyskaniem części zamiennych. To kolejna stacja na terenie warszawskiego oddziału PKP PLK, która została pozbawiona takich urządzeń.
W połowie sierpnia na stacji Warszawa Rembertów PKP PLK zdemontowały znajdujące się tam wyświetlacze klapkowe, popularnie zwane pragotronami. Zarządca infrastruktury wyjaśnia ten krok znacznym stopniem wyeksploatowania urządzeń. – Serwis miał trudności w pozyskaniu części zamiennych, ponadto coraz częstsze naprawy zwiększają koszty utrzymania. Usterki urządzeń łączyły się z
błędnymi wskazaniami – aby nie wprowadzać pasażerów w błąd wyłączono urządzenia – wyjaśnia Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK.
W miejsce zdemontowanych pragotronów nie zapewniono jednak żadnych innych wyświetlaczy. – Informacje o przyjazdach i odjazdach pociągów podróżni na stacji Warszawa Rembertów otrzymują w formie zapowiedzi głosowych. Dostępne są również plakatowe rozkłady jazdy oraz aplikacja Portal Pasażera – mówi Martyn Janduła.
Sytuacja ta docelowo jednak zmieni się. Jak dodaje przedstawiciel zarządcy, Rembertów jest jednym z wielu stacji i przystanków objętych szerszym projektem związanym z dostawą i instalacją systemu dynamicznej informacji pasażerskiej oraz monitoringu. – W ramach zadania zamontowane zostaną urządzenia dynamicznej informacji pasażerskiej. Obecnie jest etap projektowy. Realizacja robót planowana jest w 2022 roku – wskazuje Martyn Janduła.
Rembertów dołączył do listy szeregu innych stacji i przystanków na terenie warszawskiego oddziału PKP PLK, gdzie w ostatnich latach zdemontowano wyświetlacze klapkowe. Wcześniej zniknęły ze stacji Sulejówek Miłosna, Mrozy czy Mińsk Mazowiecki. Wciąż działające urządzenia można spotkać na przystanku Warszawa Śródmieście.
fot. MD