W przyszłoroczne wakacje miała odbyć się od lat odkładana przebudowa trasy tramwajowej na ulicy Obozowej. – W związku z budową zachodniego odcinka II linii metra zostanie przeanalizowana w porozumieniu z Inżynierem Ruchu możliwość kompleksowej modernizacji torowiska ul. Obozowej w 2017 roku – mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Przebudowa torowiska na Obozowej miała się odbyć już kilka lat temu. Projekt powstał w 2011 r. W efekcie przebudowy miały powstać drogi rowerowe, wysepki przystankowe (obecnie wsiada się w wielu miejscach z poziomu jezdni). Zapowiadano również priorytet dla tramwajów, racjonalizację układu przystanków, a także uspokojenie ruchu. Inwestycję blokowali jednak dzielnicowi radni, którym zmiany nie przypadły do gustu.
Tramwaje Warszawskie planowały wreszcie zrealizować inwestycję
w przyszłym roku w koordynacji z
przebudową obwodowej linii kolejowej. Taki wariant obowiązywał jeszcze w październiku, gdy przedstawiano
zmiany związane z budową II linii metra. – Plan jest taki, że PKP PLK, które mają do przebudowy wiadukt, zajmą teren w okolicach czerwca przyszłego roku. Utrudnienia na ulicy Obozowej mają potrwać trzy miesiące. W tym czasie Tramwaje Warszawskie będą prowadziły modernizację torowiska. Specjalnie zostało to tak skoordynowane, by prace najgorsze powodujące utrudnienia wypadały w wakacje – mówił Jacek Piotr Cegiełka, który w ZTM-ie zajmuje się objazdami związanymi z metrem.
W czasie
budowy odcinka zachodniego II linii metra, która potrwa do 2019 r., przejazd równoległą Górczewską będzie znacznie utrudniony. W rejonie stacji Księcia Janusza przejeżdżać będą mogły wyłącznie pojazdy komunikacji miejskiej, natomiast w rejonie stacji Młynów ulica Górczewska będzie zamknięta w całości, bez przejazdu. Ograniczenia mają zostać wprowadzone jeszcze w listopadzie. ZTM zapowiedział, że tramwaje na Obozowej
zostaną wzmocnione. W związku z tym pojawiły się pytania o celowość przeprowadzania inwestycji tramwajowej w tym terminie.
Teraz Tramwaje Warszawskie nie są już tak stanowcze, jeżeli chodzi o modernizację torowiska. – W związku z budową zachodniego odcinka II linii metra zostanie przeanalizowana w porozumieniu z Inżynierem Ruchu możliwość kompleksowej modernizacji torowiska ul. Obozowej w 2017 roku. Natomiast w przypadku braku możliwości wykonania tej modernizacji zostanie przeanalizowana konieczność wykonania remontu torowiska tramwajowego na wybranych odcinkach tej trasy – mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Zaznacza zarazem, że jest za wcześnie, by mówić o szczegółach.
Ruch tramwajów i tak trzeba będzie przerwać w czasie przebudowy linii obwodowej i rozbiórki wiaduktu. Inwestycja wymusi ingerencję w układ jezdni. Tu przesunięcia terminów nie wchodzą w grę. – O linii obwodowej możemy na razie zapomnieć, gdyż będzie modernizowana, wraz ze wszystkimi wiaduktami, także nad Kasprzaka. Po modernizacji będzie pełnić rolę trasy dalekobieżnej w momencie remontu linii średnicowej, który ma się zacząć w 2018 r. – przypomina Andzej Franków, dyrektor pionu przewozów w warszawskim ZTM-ie.