Przebudowa kolejowej linii obwodowej w Warszawie wymusza wstrzymanie ruchu tramwajowego na ul. Obozowej. W cieniu tych prac remont odcinka torów przeprowadzają też Tramwaje Warszawskie. Na większy remont trasy tramwajowej mieszkańcom i pasażerom przyjdzie jednak poczekać.
W lutym PKP PLK
podpisały umowę z wykonawcą remontu tzw. małej linii obwodowej w Warszawie na odcinku Warszawa Zachodnia (peron 8) – Warszawa Gdańska. Prace wymuszają rozbiórki wiaduktów nad ulicami łączącymi Śródmieście, Wolę i Bemowo w ciągu Kasprzaka, Wolskiej, Górczewskiej oraz Obozowej.
Najbardziej uciążliwe prace trwają na Obozowej. Co prawda kilka dni temu kolej
udostępniła przejazd dla ruchu kołowego, ale nadal wstrzymany pozostaje ruch tramwajów w ciągu Młynarskiej i Obozowej od Zajezdni Wola do Majakowskiego. Ratusz oczekuje od wykonawcy remontu kolejowego, że zamknięcie nie wydłuży się poza II połowę września.
Konieczne wyłączenie ruchu wykorzystują tramwajarze do przeprowadzenia własnych prac. – Podczas przebudowy w 2017 r. prace będą dotyczyły wymiany konstrukcji torowiska o długości 1103 metrów toru pojedynczego. Przebudowa torowiska będzie prowadzona na odcinku od ul. Płockiej do ul. Wawrzyszewskiej. Tory wydzielone zostaną z jezdni w konstrukcji bezpodsypkowej z zabudową roślinną w postaci rozchodnika – mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Prace ograniczą się jedynie do torowiska i nie obejmują przebudowy ulicy oraz zmiany organizacji ruchu. – Na tym etapie nie jest to planowane, ze względu na budowę II linii metra i remontu linii kolejowej – mówi Powałka.
Generalna przebudowa ulicy Obozowej, której projekt powstał w 2011 r., odwlekana jest od wielu lat. Zgodnie z projektem przygotowanym przez Tramwaje Warszawskie efektem przebudowy ulicy Obozowej mają być m.in. drogi rowerowe, wysepki przystankowe (obecnie wsiada się w wielu miejscach z poziomu jezdni). Zapowiadano również priorytet dla tramwajów, racjonalizację układu przystanków, a także uspokojenie ruchu. Inwestycję blokowali jednak dzielnicowi radni, którym zmiany nie przypadły do gustu.
Na razie nie wiadomo, kiedy uda się przeprowadzić tę inwestycję. – Rozpoczęcie tego etapu prac będzie skoordynowane z budową metra tak, aby uciążliwości dla mieszkańców były jak najmniejsze – mówi Michał Powałka. Obozowa – wobec zamknięcia Górczewskiej – stanowi jeden z ciągów objazdowych. Zakończenie realizacji odcinka zachodniego II linii do stacji Księcia Janusza planowane jest pod koniec 2019 r.