Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Rozerwany tramwaj na Placu Narutowicza – Tramwaje Warszawskie tłumaczą co się stało

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
12-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
12-03-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa: Rozerwany tramwaj na Placu Narutowicza – Tramwaje Warszawskie tłumaczą co się stało
fot. R. Motyl / UM WarszawaSwing w taborze Tramwajów Warszawskich
W poniedziałek wieczorem na Placu Narutowicza w Warszawie doszło do nietypowej awarii tramwaju linii 1. Skład rozerwał się na dwie części – na szczęście w trakcie wjazdu na przystanek, gdy w środku nie było jeszcze pasażerów. Co mówią na ten temat Tramwaje Warszawskie?

Do zdarzenia doszło około godziny 19, gdy tramwaj typu Swing, składający się z pięciu członów, rozerwał się między drugim a trzecim członem. Na szczęście, z powodu małej prędkości i braku pasażerów, nikt nie ucierpiał. Wstępnie, jeszcze w poniedziałek za przyczynę awarii uznano zatarcie mechanizmu łączącego człony tramwaju, co miało spowodować zerwanie pięciu śrub mocujących.

– Incydent, do którego doszło na pętli Plac Narutowicza, dotyczył tramwaju typu 120Na, nr tab. 3281. Pojazd ten na przełomie roku przeszedł planową naprawę główną w zakładach PESA Mińsk Mazowiecki S.A. Tramwaje typu 120Na to pięcioczłonowe pojazdy, w których poszczególne człony są połączone za pomocą dwóch przegubów – górnego i dolnego. Przeguby te odpowiadają za płynne poruszanie się tramwaju w torowisku, umożliwiając jednocześnie swobodne przemieszczanie się pasażerów pomiędzy członami – tłumaczy rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich Witold Urbanowicz i dodaje:

– W poniedziałek 10.03.2025 r. w godzinach popołudniowych na pl. Narutowicza doszło do uszkodzenia jednego z elementów łączących człony pojazdu – dolnego przegubu pomiędzy członami B i C. Stwierdzona na pętli Narutowicza awaria polegała na zerwaniu śrub łączących dolny przegub. Górny przegub pozostał nienaruszony, co uniemożliwiło rozczłonowanie tramwaju. Nienaruszona pozostała też tarcza obrotowa, która stanowi część podłogi tramwaju i separuje część pasażerską od ruchomych elementów przegubu. Dzięki temu pasażerowie w żadnym momencie nie byli narażeni na jakiekolwiek niebezpieczeństwo.

Uszkodzony element został wymieniony przez serwis producenta w miejscu zdarzenia, po czym tramwaj, przy asyście służb technicznych oraz Nadzoru Ruchu, zjechał do zajezdni o własnych siłach.

Jak poinformowały nas Tramwaje Warszawskie, obecnie prowadzone są szczegółowe analizy mające na celu ustalenie przyczyn awarii, w tym weryfikacja uszkodzonych elementów oraz dokumentacji technicznej. TW pozostają też w bieżącym kontakcie z Pesą w tej sprawie.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dwa miliony pasażerów w tramwaju na Kasprzaka

Komunikacja

Dwa miliony pasażerów w tramwaju na Kasprzaka

Tramwaje Warszawskie 06 marca 2025

Tramwajowe KPO. Są 4 odwołania. Kiedy ponowne rozstrzygnięcie?

Prawo & Finanse

"Priorytety" Tramwajów Warszawskich na ten rok

Komunikacja

"Priorytety" Tramwajów Warszawskich na ten rok

Paulina Piziorska 31 stycznia 2025

Tramwaj do Dworca Zachodniego – duże zmiany na Grójeckiej

Komunikacja

Zobacz również:

Dwa miliony pasażerów w tramwaju na Kasprzaka

Komunikacja

Dwa miliony pasażerów w tramwaju na Kasprzaka

Tramwaje Warszawskie 06 marca 2025

Tramwajowe KPO. Są 4 odwołania. Kiedy ponowne rozstrzygnięcie?

Prawo & Finanse

"Priorytety" Tramwajów Warszawskich na ten rok

Komunikacja

"Priorytety" Tramwajów Warszawskich na ten rok

Paulina Piziorska 31 stycznia 2025

Tramwaj do Dworca Zachodniego – duże zmiany na Grójeckiej

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5