Wiosenna aura pozwoliła na rozpoczęcie budowy mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę. Nowa przeprawa to kolejny impuls do zmian na Pradze – radni przyznali już pieniądze na przebudowę ulicy Okrzei na przedłużeniu nowego mostu.
– Zmiana wyglądu miasta – Nowe Centrum Warszawy i rewitalizacja Pragi to moje najważniejsze priorytety. Most pieszo-rowerowy zszyje ze sobą dwa dynamicznie rozwijające się miejsca, połączy bulwary z Pragą. Cieszę się, że ta inwestycja już powstaje. Nowa przeprawa, najdłuższa tego typu w Polsce będzie miała aż 452 metry długości i będzie o 127 m dłuższa od londyńskiego Millennium Bridge. Most będzie służył pieszym i rowerzystom i zostanie zbudowany do 2024 roku – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.
Od początku roku na praskim brzegu Wisły trwało przygotowanie zaplecza budowy nowego mostu oraz terenu pod inwestycję. Teraz zaczęły się zasadnicze prace budowlane. Na oczach warszawianek i warszawiaków pierwszy stołeczny most pieszo-rowerowy zepnie ze sobą oba brzegi rzeki i połączy Bulwary z Pragą na wysokości ulic Karowej na lewym brzegu i Okrzei na prawym brzegu. Budowa potrwa ponad dwa lata.
Wykonawca, polska firma Budimex, roboty zaczęła po praskiej stronie. Pierwszym etapem jest palowanie, czyli stworzenie fundamentów przyszłego mostu. Jego konstrukcja opierać się będzie na siedmiu żelbetowych podporach. Właśnie zaczęło się stawianie fundamentów pod pierwszą z nich – przez ostatnie dni wbito już 43 pale pod pierwszą podporę. W kolejnych dniach pojawiać się będą pale pod kolejne podpory. Rozpoczną się też pierwsze prace przy budowie przyczółku mostu na lewym brzegu Wisły.
– Otoczenie i ulica S. Okrzei na przedłużeniu mostu stanie się bardziej przyjazna i zielona. Radni na ostatniej sesji przyznali na ten cel 18 mln zł. – dodaje prezydent.
Warszawscy radni decyzję o środkach na dalszą rewitalizację prawobrzeżnych obszarów podjęli 17 marca. Przebudowę ulicy Okrzei będzie realizował Zarząd Dróg Miejskich we współpracy m.in. z Biurem Architektury i Planowania Przestrzennego.
Szczegółowy projekt wymaga dopiero opracowania, jednak wstępne założenia są znane. To dlatego, że cały kwartał posiada uchwalony plan zagospodarowania przestrzennego określający funkcje i wygląd poszczególnych ulic. Na ulicy Okrzei będzie więcej zieleni, powstanie infrastruktura rowerowa, nowe, szersze i eleganckie chodniki oraz mała architektura. Realizacja inwestycji jest zaplanowana na lata 2022-2024, podobnie jak budowa nowego mostu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.