Wykonawca budowy tramwaju do Dworca Zachodniego organizuje plac budowy i w najbliższe dwa weekendy zwęzi ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. – w związku z koniecznością przebudowy ciepłociągów.
W lutym Tramwaje Warszawskie
podpisały umowę z konsorcjum firm ZUE i Fabe Polska na budowę ok. 1,6-kilometrowej trasy od Grójeckiej, wzdłuż Bitwy Warszawskiej 1920 r. do stacji Warszawa Zachodnia. Teraz wykonawca zabiera się za pierwsze prace.
W pierwszej kolejności konieczna jest przebudowa ciepłociągu, który przecina ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. W kolejne dwa weekendy (8-9 i 15-16 czerwca) wykonawca zwęzi ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. na wysokości parku Pięciu Sióstr. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie w każdą ze stron.
Z utrudnieniami muszą się też liczyć piesi i rowerzyści w parku Pięciu Sióstr. – Wykonawca przejął teren i się rozkłada – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Niedostępne będą chodniki i drogi rowerowe w osi przyszłego tunelu tramwajowego, przecinającego park (sam tunel
został uwzględniony w projekcie parku, więc nie będzie dodatkowej wycinki nowo posadzonej zieleni).
Na razie Tramwaje Warszawskie nie podają, kiedy rozpoczną się zasadnicze utrudnienia w ruchu. Być może wpływ mają na to doświadczenia z Wilanowa, gdzie inny wykonawca zamykał spore ciągi ulic, a przez wiele kolejnych dni roboty się nie toczyły. Wiadomo, że zachowana ma być przejezdność w ciągu ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. – choć w ograniczonym zakresie, po jednym pasie w każdą ze stron. Newralgiczne prace – w rejonie Al. Jerozolimskich i na skrzyżowaniu z Grójecką (co będzie wiązać się ze wstrzymaniem ruchu tramwajowego na południe od pl. Narutowicza) –
zaplanowano na przyszły rok.
Wartość inwestycji to 363 mln zł. Roboty mają zakończyć się w 2026 r. W tym etapie tramwaje dojadą do pierwszego podziemnego przystanku, zaplanowanego między Alejami Jerozolimskimi a torami kolejowymi. Jak pisaliśmy, Tramwaje Warszawskie
rozmawiają już z ZUE na temat rozszerzenia kontraktu – tak, by wykorzystać wybudowany tunel pod samą stacją Warszawa Zachodnia w ramach inwestycji PKP PLK, jeszcze przed budową połączenia tramwajowego z ul. Kasprzaka na Woli. Dzięki temu tramwaj dojechałby do drugiego podziemnego przystanku, przy peronie 9 na linii obwodowej.