W sobotę, 5 marca, rozpocznie się budowa nowej trasy tramwajowej. Pierwsze zmiany w organizacji ruchu będą polegały na zwężeniu ul. Kasprzaka. Tramwaje linii 10 i 11 pojadą objazdami. Tramwaje wracają też do pętli Os. Górczewska.
Tramwajarze wybudują ok. 2,3 km nowych torów między ulicami Wolską i Skierniewicką oraz zmodernizują ok. 1,2 km istniejącego torowiska w ciągu Wolskiej i Kasprzaka. Wybudowane zostaną nowe przystanki przy ul. Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do stacji metra Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ.
Budowa nowej trasy ma się zakończyć w 2023 roku. Wykonawca ma 20 miesięcy na realizację zadania od podpisania umowy w październiku ubiegłego roku. Do tego czasu nie będą wliczane 3-miesięczne okresy zimowe, jeden z nich właśnie się skończył.
Węziej przy KarolkowejW sobotę, 5 marca, ok. godz. 1.00 rozpoczną się prace w ul. Prostej i Kasprzaka na odcinku od ronda Daszyńskiego do ul. Płockiej. Na ul. Prostej wygrodzony zostanie pas dzielący jezdnie od strony północnej, bez ingerencji w jezdnię.
Obydwie jezdnie ul. Kasprzaka zostaną zwężone do dwóch pasów w każdą stronę na odcinku od ul. Karolkowej do Płockiej. Na każdej z jezdni wykonawca wygrodzi pasy przylegające do torowiska.
Kierowcy jadący ul. Prostą od strony ronda Daszyńskiego na skrzyżowaniu z ul. Karolkową będą mieli do dyspozycji cztery pasy ruchu: wyłączony z ruchu będzie jeden ze środkowych pasów, tak aby dopasować przekrój jezdni do jej zwężenia za skrzyżowaniem. Z drugiej strony skrzyżowania, na jezdni ul. Kasprzaka w stronę ronda Daszyńskiego, dostępne będą trzy pasy: osobne do skrętu w lewo lub prawo w ul. Karolkową i do jazdy prosto. Na samej ul. Karolkowej układ pasów ruchu się nie zmieni.
Podobne zmiany zostaną wprowadzone na skrzyżowaniu ul. Kasprzaka z ulicami Płocką i Krzyżanowskiego. Przed skrzyżowaniem na jezdni ul. Kasprzaka w stronę ronda Daszyńskiego wyłączony z ruchu zostanie jeden ze środkowych pasów. Za skrzyżowaniem kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu.
Taka organizacja ruchu obowiązywać będzie do końca czerwca. Kolejne etapy wdrażane będą w wakacje.
Zmiany w komunikacjiW związku z rozpoczęciem prac przy budowie nowej trasy i zakończeniem prac przy budowie stacji metra Bemowo, które kolidowały z ruchem tramwajów na ulicy Górczewskiej tramwaje będą ponowie dojeżdżały do pętli Osiedle Górczewska. Swoje trasy od soboty, 5 marca (od początku kursowania) zmienią tramwaje linii 10, 11, 26 i 28.
Tramwaje linii 10 pojadą ulicami: Puławską, Nowowiejską, al. Niepodległości, al. Jana Pawła II, al. „Solidarności”, Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich i Górczewską do pętli Os. Górczewska., a linii 11: od pl. Narutowicza, Grójecką, Towarową, Okopową, Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich do pętli Nowe Bemowo.
Tramwaje linii 26 będą kursowały: Grochowską, Targową, al. „Solidarności”, Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich, al. W. Reymonta, Wólczyńską i Nocznickiego do pętli Metro Młociny, a linii 28: Kijowską, Targową, Ratuszową, Jagiellońską, S. Starzyńskiego, mostem Gdańskim, Z. Słomińskiego, al. Jana Pawła II, W. Broniewskiego, al. W. Reymonta, Powstańców Śląskich i Górczewską do pętli Os. Górczewska.
Podczas prac nie będą funkcjonowały przystanki: Rogalińska 04, Norblin 03 i 04, Rondo Daszyńskiego 07 i 08, Karolkowa 03 i 04, Szpital Wolski 05 i 06 oraz Rondo ONZ 08. Tramwaje wrócą na przystanki: Bemowo-Ratusz 06, Klemensiewicza 03 i 04 oraz Os. Górczewska 11, 12, 13, 14 i 15.