ZDM w Warszawie otworzył oferty w ponowionym przetargu na dokumentację projektową dla przebudowy Alej Jerozolimskich. Arteria ma otrzymać nowy kształt przy okazji modernizacji linii średnicowej. W ponowionym przetargu najtańsza oferta jest o ok. 1,7 mln zł niższa od najtańszej propozycji w poprzednim postępowaniu. Wciąż jednak ZDM musi zabezpieczyć dodatkowe środki, by wybrać wykonawcę.
Aleje Jerozolimskie zmienią swoje oblicze przy okazji przebudowy linii średnicowej, planowanej przez PKP PLK. Arteria ma stać się prawdziwą miejską aleją. Ulica otrzyma nowy, węższy przekrój – po dwa pasy na kierunek, z czego jeden ma służyć jako buspas. Znikną ronda Dmowskiego i De Gaulle’a, pojawią się dodatkowe naziemne przejścia dla pieszych i zieleń. Celem zmian jest dostosowanie ulicy do faktycznego wykorzystania:
dominują tutaj piesi i niezmotoryzowani uczestnicy ruchu, jest to najbardziej
oblegany ciąg tramwajowy w stolicy. Więcej o założeniach piszemy
tutaj.
Dokumentacja podzielona zostanie na dwa zadania, co wynika z przebiegu tunelu średnicowego. Pierwsze obejmuje odcinek od Poznańskiej do ronda De Gaulle’a (ze skrzyżowaniem). Wykonawca musi opracować projekty budowlane i wykonawcze. Na tym odcinku Aleje zostaną rozkopane w związku z remontem tunelu średnicowego i ulica będzie już odtwarzana w nowym kształcie. Drugie zadanie obejmuje natomiast wykonanie szczegółowej koncepcji wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla dwóch odcinków: od Poznańskiej do ronda Czterdziestolatka (z rondem) oraz od ronda De Gaulle’a do mostu Poniatowskiego (bez wiaduktu i mostu).
ZDM otworzył właśnie oferty w drugim już przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej. Wystartowały cztery podmioty. Meritum Projekt wyceniło prace na 2,435 mln zł brutto, Biuro Projektów Metroprojekt na 4,768 mln zł, Safege SAS na 5,437 mln zł, a Mosty Katowice na 6,796 mln zł brutto. To nadal więcej niż budżet, który został podniesiony do 1,915 mln zł z kwoty 1,5 mln zł. Wówczas jednak najtańsza oferta
opiewała na 3,606 mln zł brutto.
Aby rozstrzygnąć przetarg, ZDM musi zabezpieczyć dodatkowe środki. O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie zawodowe projektanta w specjalności inżynieryjnej drogowej (20%), doświadczenie zawodowe projektanta w specjalności architektonicznej (15%), doświadczenie zawodowe architekta krajobrazu (10%), komunikacja społeczna inwestycji (10%). Na realizację przeznaczono 30 miesięcy. Wykonawca będzie też sprawować nadzór autorski.