Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z firmą Siemens Mobility na wdrożenie systemu sterowania ruchem w ciągu al. Waszyngtona w Warszawie. Prace obejmą pięć skrzyżowań.
Przedmiotem prac jest dostawa i wdrożenie systemu sterowania ruchem z priorytetem dla tramwajów w ciągu al. Waszyngtona. Mowa o skrzyżowaniach z Grenadierów, Międzyborską, Kinową, Międzynarodową i Saską. Konieczne jest wybudowanie pętli indukcyjnych w linii zatrzymania, a także przeprogramowanie sterowników. Do tego wykorzystany zostanie satelitarny system GPS, który zastąpi detekcję zdalną poza skrzyżowaniami. W ramach opcji założono kalibrację systemu i ewentualne przygotowanie zamiennych projektów ruchowych sygnalizacji świetlnej.
Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z firmą Siemens Mobility 31 marca. Jej całkowita wartość to 737,9 tys. zł netto.
Prace mają zostać wykonane najpóźniej do połowy maja 2021 r. W kolejnym etapie przewidziano kalibrację systemu i ewentualnie przygotowanie zamiennych projektów ruchowych sygnalizacji świetlnej, na co przewidziano 32 tygodnie.
Jak podają Tramwaje Warszawskie, w tej chwili na 151 z 255 osygnalizowanych przejść i skrzyżowań wdrożono różnej formy priorytety dla tramwajów. Pod koniec grudniu do listy tej dołączyło osiem skrzyżowań w ciągu al. Krakowskiej. Wprowadzono tutaj przede wszystkim synchronizacje świateł, bez bezwzględnego priorytetu. Jak wyjaśniają Tramwaje Warszawskie, po wprowadzeniu priorytetów na al. Waszyngtona, a w dalszej kolejności na Grochowskiej i Grójeckiej na popularnej dziewiątce uda się
odzyskać ok. 10 minut na pełnej trasie.
Do końca roku liczba skrzyżowań z priorytetem
ma wzrosnąć z ok. 60% do 75%. Spółka pracuje nad przyśpieszeniem tramwajów w północnej części al. Niepodległości, co zapewni tramwajom zieloną falę od Dworca Centralnego do GUS-u. Z kolei w roku 2022 priorytetem dla tramwajów ma zostać objętych minimum 90 proc. skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.