Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie rozstrzygnęły przetarg na dostawę 130 elektrycznych autobusów przegubowych. Jedyną ofertę złożył Solaris.
Rozpisany kilka miesięcy temu w Warszawie przetarg jest największym przetargiem na autobusy elektryczne w Europie i jednym z największych jednorazowych zamówień autobusowych. Warszawa była gotowa wydać na pojazdy 432 mln zł brutto.
Solaris zaoferował swoje pojazdy za 399,5 mln zł brutto.
Oferta Solarisa uzyskała 96,15 punktu na 100 możliwych. Producent z Bolechowa stracił, bo zaoferował rozwiązania klimatyzacyjne i grzewcze nieco inne, niż preferowały MZA, a także pojemność pojazdów większą niż minimalna w przetargu, ale też nieco mniejszą niż 135 pasażerów, które zamawiający punktował maksymalnie (za zwiększenie pojemności autobusów ponad wymaganą liczbę, maksymalnie do 135 pasażerów, można było dostać 1,9 punktu, oferta Solarisa dostała 1,65 punktu).
Autobusy mają być dostarczane do Warszawy najprawdopodobniej między listopadem 2019 r. a listopadem 2020 r. w transzach po 10 pojazdów. Dokładny harmonogram zostanie ustalony przy okazji podpisywania umowy. Termin może się przesunąć w zależności od daty podpisania umowy, bo producent musi mieć minimum 45 tygodni przed pierwszą dostawą.
Równolegle do tego zamówienia MZA rozstrzyga przetarg na dostawę infrastruktury do ładowania przegubowych elektrobusów. Chodzi zarówno o ładowarki zajezdniowe, jak i szybkie ładowarki miejskie. W tym przypadku oferty zostaną otwarte 8 kwietnia.