Na ul. Gagarina wykonawca wdrożył nową organizację ruchu, częściowo otwierając nową jezdnię, Trwają prace ziemne przy budowie torowiska. Na plac budowy przywieziono szyny.
Na Gagarina trwa wspólna inwestycja MPWiK i Tramwajów Warszawskich. Pod ulicą powstaje wielki kolektor, który wykonywany jest za pomocą mikrotunelingu. Pod ziemią
pracuje już tarcza TBM, która drąży odcinek od Sieleckiej w kierunku Czerniakowskiej. W tym tygodniu zmieniła się organizacja ruchu. Samochody i autobusy przerzucono na nowo wykonaną południową jezdnię Gagarina na odcinku na zachód od Sieleckiej.
Roboty ziemne przy budowie infrastruktury tramwajowej wystartowały w ostatnim tygodniu października 2022 r. Na początek grudnia wykonawca zapowiadał pierwsze prace związane z wykonaniem rusztu torowego są przewidziane na początek grudnia 2022 r.
Na plac budowy pod koniec listopada przyjechały pierwsze szyny. – W najbliższym czasie na plac budowy będą trafiały kolejne partie szyn. W tym momencie wykonawca, koncentruje się na budowie odwodnienia torowiska, a zakończył korytowanie, czyli zdjęcie warstwy wierzchniej. Kończymy coraz więcej prac związanych z przebudową infrastruktury podziemnej i to pozwala pracować nad tym, co jest do zrobienia na powierzchni. Drogi, chodniki, drogi dla rowerów i przygotowanie do budowy torów – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Wykonawcą robót jest konsorcjum firm Inżynieria Rzeszów i Balzola Polska w oparciu o umowę z maja 2020 r. Inwestycja jest realizowana w formule projektuj i buduj. Na Gagarina powstanie w sumie ok. 1,2 km torowiska między Sułkowicką a Czerniakowską. Zakończenie całej inwestycji jest planowane na koniec 2023 r. Linia połączy się z trasą do Wilanowa, budowaną przez Budimex. Zadaniem tej firmy będzie wybudowanie węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu Spacerowej, Belwederskiej i Gagarina – wraz z odcinkiem torów do Sułkowickiej.