W dalszym ciągu nie rozpoczęła się budowa przystanku Warszawa Targówek przy Radzymińskiej, którego realizacja miała w zasadzie dobiegać już końca. Jak wyjaśniają przedstawiciele PKP PLK, nie zakończyła się jeszcze ponowna ocena oddziaływania na środowisko. Na razie nie są podawane żadne terminy realizacji prac. – Gdy będziemy mieli gotową dokumentację budowlaną, to wykonawca złoży harmonogram realizacji – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK.
Pierwotnie start budowy przystanku Warszawa Targówek (Stalowa) zapowiadano na IV kwartale 2018 r. Na początku tego roku przedstawiciele PKP PLK
wskazywali II połowę tego roku, zaznaczając zarazem, że inwestycja prowadzona jest „zgodnie z harmonogramem”.
Zasadnicze roboty związane z budową przystanku wciąż nie rozpoczęły się. – Umowa jest podpisana w systemie projektuj i buduj. Początkowo zakładaliśmy, że część prac wykonawca będzie realizował na zgłoszenie, ale okazało się, że postępowanie środowiskowe ograniczyło nasze plany. Prace jeszcze nie zaczęły się, gdyż nie mamy ponownej oceny oddziaływania na środowisko – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK.
Pierwotnie, zgodnie z kontraktem, zakładano, że prace zakończą się w październiku 2019 r. Na razie przedstawiciele zarządcy infrastruktury nie deklarują żadnego terminu ani rozpoczęcia, ani zakończenia prac. – Gdy będziemy mieli gotową dokumentację budowlaną, to wykonawca złoży harmonogram realizacji. Termin zakończenia realizacji będzie zależał od tego, kiedy zaczniemy prace – mówi Bresch.
Sporo komentarzy budzi standard wykończenia planowanego przystanku. Na każdym peronie mają stanąć trzy mniejsze wiaty, podczas gdy na linii obwodowej na Woli zastosowano wyższy standard – z zadaszeniem zdecydowanej większości peronu. Zarządca infrastruktury broni jednak założeń projektowych. – To po prostu inne rozwiązanie techniczne. Trzeba pamiętać, że tam będzie
skomunikowanie z metrem – mało kto będzie stał długo na przystanku – mówi Arnold Bresch.
Nowy przystanek powstanie w pobliżu wiaduktu kolejowego nad ul. Radzymińską na torach łączących stację Warszawa Wschodnia ze stacją Warszawa Praga. To element projektu związanego z poprawą przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Mińsk Mazowiecki. Obejmuje on także przyległe odcinki linii kolejowych. Prace realizuje Torpol. Umowa,
podpisana we wrześniu 2017 r., zakładała realizację kontraktu w terminie 26 miesięcy, czyli do października 2019 r.