W nocy z soboty na niedzielę 20/21 kwietnia odbyły się jazdy próbne po rozjazdach u zbiegu Puławskiej i Goworka. To tu odchodzi budowana trasa tramwajowa do Wilanowa. Pierwszy jej odcinek – do krańca na Gagarina – ma zostać włączony do ruchu pasażerskiego „w II połowie maja”.
W weekend odbyły się jazdy próbne po nowych rozjazdach u zbiegu Puławskiej i Goworka. Na razie z opuszczonym pantografem, z wykorzystaniem akumulatorów i tylko na długość przystanku przy Goworka. – Póki co, testowo, ale w drugiej połowie maja z ul. Puławskiej do terminalu Czerniakowska zabiorą już pasażerów. Natomiast z trasy do Wilanowa będziecie mogli korzystać przed rozpoczęciem roku szkolnego – zapowiada Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.
Jak podkreślają Tramwaje Warszawskie, to pierwszy raz od 1973 r., gdy tramwaje skręciły z Puławskiej w Goworka. Wówczas zlikwidowano trasę tramwajową do Wilanowa w związku z rozbudową układu drogowego. Teraz tramwaje wrócą do Wilanowa po innej trasie – wcześniej torowisko prowadziło ulicą Czerniakowską, a teraz tory powstają na równoległym ciągu, wzdłuż Belwederskiej, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej, z odnogami w ciągu ul. Gagarina oraz Św. Bonifacego.
W I etapie
uruchomione zostanie torowisko wzdłuż ul. Goworka, Spacerowej i Gagarina do krańca przy Czerniakowskiej. Zgodnie z obecnymi zapowiedziami władz miasta ma się to stać w II połowie maja. Pojedzie tam linia 11, która obecnie kończy na pl. Narutowicza. Tym samym mieszkańcy Sielc zyskają bezpośredni dojazd komunikacją szynową do Politechniki, Dw. Centralnego, ronda ONZ, ronda Daszyńskiego i na Wolę do krańca Cm. Wolski (z wydłużonymi w godzinach szczytu kursami do pętli Nowe Bemowo).
Przed nowym rokiem szkolnym ma ruszyć główna trasa wzdłuż Belwederskiej, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej do Branickiego, natomiast do końca roku odnoga w ul. Św. Bonifacego do pętli Stegny. Do końca roku potrwają też prace poza torowiskiem. W II połowie maja, w ramach konsultacji społecznych,
mają zostać zaprezentowane propozycje zmian w przebiegu linii autobusowych i tramwajowych.
Inwestycję realizuje Budimex, z którymi Tramwaje Warszawskie
podpisały umowę w marcu 2022 r. Inwestycja w zakresie głównej trasy miała zakończyć się w styczniu 2024 r.