Dużym zainteresowaniem cieszy się powtórzony przetarg na projekt trasy tramwajowej łączącej Ochotę z Dworcem Zachodnim. O zamówienie ubiega się sześciu projektantów z ofertami na kwoty od 5,5 mln zł do 7,1 mln zł brutto.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla trasy tramwajowej w ciągu Bitwy Warszawskiej 1920 r. na odcinku od Dw. Zachodniego do Grójeckiej. To element trasy, która ma połączyć Wolę, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem.
Dzisiaj (10 października) minął termin składania ofert. O zamówienie ubiega się sześciu projektantów. Najtańszą ofertę złożyła firma Mosty Katowice, która wyceniła prace na 5,474 mln zł brutto. Niewiele droższy jest Progreg, który zaproponował 5,486 mln zł brutto. ILF Consulting Engineers Polska jest w stanie wykonać usługę za 5,892 mln zł brutto, konsorcjum firm MPRB, MP-Mosty i Arcadis za 6,273 mln zł brutto, Schuessler-Plan Inżynierzy za 6,420 mln zł brutto, a Egis Poland – za 7,090 mln zł brutto,. O wyborze zdecydują cena (80%) oraz doświadczenie projektanta (20%).
Wszystkie oferty przekraczają budżet określony na kwotę 3,674 mln zł brutto. Tym razem jednak Tramwaje Warszawskie mają większy wybór propozycji. W pierwszym, unieważnionym postępowaniu wystartowała jedynie firma Schuessler-Plan Inżynierzy, która wyceniła prace na 6,84 mln zł brutto. Tramwaje Warszawskie
uznały w sierpniu, że nie są w stanie tyle przeznaczyć na realizację zamówienia.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych decyzji, a także opracowanie dokumentacji na potrzeby przyszłego przetargu budowlanego. W ramach opcji przewidziano też nadzór autorski.
Od podziemnego przystanku po południowej stronie Dworca Zachodniego torowisko będzie poprowadzone ok. 550-metrowym tunelem pod Parkiem Zachodnim. Wyjazd znajdzie się po środku ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., na wysokości hotelu Ibis. Następnie torowisko prowadzić będzie środkiem, między jezdniami, do Grójeckiej. Tutaj zaplanowano
pełną „gwiazdę”, czyli rozjazdy umożliwiające jazdę we wszystkie strony.
Postępowanie nie obejmuje tunelu pod samym Dworcem Zachodnim. Jego budowa będzie elementem przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, prowadzonej przez PKP PLK. Kolejarze
prowadzą właśnie przetarg na wykonanie prac budowlanych.